Tom 17 (2024)
EDUCATION FOR DIVERSITY, EQUITY, AND INCLUSION

red. COSMINA SIMONA LUNGOCI

we współpracy z Redaktor Naczelną

MAŁGORZATĄ PIASECKĄ

Publikacja sfinansowana przez Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie

Spis treści

Redakcja
Spis treści
pdf (English)

Studia i Rozprawy

Marcin Białas, Ałła Wasyluk
15-31
Organizacja zróżnicowanego nauczania w warunkach edukacji inkluzyjnej
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.02
pdf (English)
Halina Wróblewska
33-43
Integracja potencjału środowisk na rzecz promowania pozytywnego modelu edukacji otwartej na różnorodność. Kontekst tutoringu akademickiego
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.03
pdf (English)
Kinga Lisowska
45-55
„Dom - szkoła dla wszystkich”. Transkulturowa tożsamość w edukacji szansą na formowanie szkolny społeczności transkulturowych
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.04
pdf (English)
Aleksander Cywiński
57-68
Jaki rodzaj edukacji w czasach migracji klimatycznej?
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.05
pdf (English)
Izabella Kucharczyk
69-83
Różnorodność w podejściu edukacyjnym: mentoring jako narzędzie wspierające uczniów z diagnozą dysleksji i zagrożenia niedostosowaniem społecznym
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.06
pdf (English)
Magdalena Wójcik
85-101
Metody aktywizujące w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów w edukacji włączającej
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.07
pdf (English)
Beata Łukasik
103-117
Dysregulacja emocjonalna dzieci i młodzieży przyczyną wykluczenia ze środowiska szkolnego - możliwości przeciwdziałania zjawisku
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.08
pdf (English)
Kalina Kukiełko
119-128
Moda adaptacyjna. Odzież jako narzędzie inkluzji osób z niepełnosprawnościami
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.09
pdf (English)
Amelia Walotek
129-140
My Very Special Book - Projekt biblioterapeutyczny w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Propozycja aplikacyjna
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.10
pdf (English)