Psychopedagogika nieświadomości i wglądu (cz. 1)
- Autor
-
-
Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD
Akademia im. J. Długosza w Częstochowie
-
- Słowa kluczowe:
- psychoanaliza, pedagogika, kluczowi przedstawiciele, krytycyzm, analiza transakcyjna, edukacyjna analiza transakcyjna
- Abstrakt
-
The article describes the beginnings and the contemporary picture of psychoanalysis and its key representatives who addressed the issues connected with education and upbringing in Poland and other countries. It presents critical views on psychoanalysis and its selected negative outcomes in educational practices on the basis of contemporary pedagogical thought and the relations of psy- choanalysis with transactional analysis, which are frequently ambiguous and controversial. Educa- tional transactional analysis, together with psychoanalysis, can become inspirational and useful ar- eas offering effective solutions in pedagogical theory and practice.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 21.12.2016
- Numer
- Nr 5 (2016)
- Dział
- Edukacyjna analiza transakcyjna na tle innych kierunków psychopedagogicznych
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Od redakcji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Tomasz Prauzner, Kacper Prauzner, Zastosowanie założeń edukacyjnej analizy transakcyjnej w konstruktywistycznej teorii uczenia się. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Beata Górnicka, Disability in the perception of students. Results of research on attitudes toward people with disabilities , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Krystyna Moczia, Marta Niemiec, Sam na sam pandemią. Utrzymanie status quo wśród podopiecznych MOPS prowadzących samodzielne gospodarstwo domowe , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Milena Miałkowska-Kozaryna, Do Studies Provide Knowledge, Skills, and Social Competences – Are You Sure? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. AJD, Od redakcji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 4 (2015)
- Agata Szekiełda, mgr, Korepetycje w podejściu relacyjnym: uczenie się i nauczanie jako proces terapeutyczny. Refleksja w oparciu o model analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Wioletta Sołtysiak, Idea projektowania uniwersalnego w procesie edukacyjnym na Uniwersytecie. „Projektowanie uniwersalne przestrzenią równych szans i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami” , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Grażyna Cęcelek, Technologia informacyjna ważnym narzędziem współczesnego kształcenia ustawicznego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, Preferencje podejmowania aktywności z perspektywy stanów Ja. Analiza badań własnych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Jarosław Jagieła, Psychopedagogika samorealizacji i autonomii, czyli o związkach koncepcji humanistycznych z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 4) * , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. UJD, Psychopedagogika poznania i myślenia, czyli o związkach koncepcji poznawczych z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 3) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Metoda ustawień systemowych rodziny według Berta Hellingera w optyce analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. AJD, [rec.] Julie Hay, Analiza transakcyjna dla trenerów , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Zbigniew Łęski, dr, Pro memoria. Profesor Władysław Piotr Zaczyński (1930–2017) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Psychopedagogika uczenia się i zachowania, czyli o związkach behawioryzmu z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 2) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Znaczenie modelu płynności funkcjonalnej Susannah Temple (FF – Functional Fluency) dla edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Dorota Gębuś, dr, Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Nadanie imienia – początek biografii a skrypt , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, [rec.] Stewart, I., Joines, V. (2016). Analiza transakcyjna dzisiaj , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Jarosław Jagieła, Psychopedagogika integracji i autentyczności, czyli o związkach terapii i pedagogiki Gestalt z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 5) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)