Znaczenie modelu płynności funkcjonalnej Susannah Temple (FF – Functional Fluency) dla edukacyjnej analizy transakcyjnej
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.02Słowa kluczowe:
edukacyjna analiza transakcyjna, model strukturalny i funkcjonalny, koncepcja płynności funkcjonalnej Susanah Temple (FF), Indeks Płynności Funkcjonalnej Temple (TIFF), rozwój osobisty i zawodowy nauczycieli oraz wychowawcówAbstrakt
Artykuł omawia zabiegi Servaasa van Beekuma służące graficznemu rozdzieleniu modelustrukturalnego od funkcjonalnego i ewolucję tego podejścia. W tekście przedstawiono kształtowa-nie się koncepcji płynnej funkcjonalności Susannah Temple (FF) oraz psychometryczne narzędziepomiaru noszące nazwę Indeksu Płynności Funkcjonalnej Temple (TIFF). Podkreślono znaczenie tego ujęcia dla pracy nauczycieli i wychowawców oraz podnoszenia ich samoświadomości w za-kresie rozwoju osobistego i zawodowego, a także perspektyw edukacyjnej analizy transakcyjnej.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji