Znaczenie modelu płynności funkcjonalnej Susannah Temple (FF – Functional Fluency) dla edukacyjnej analizy transakcyjnej
Main Article Content
Abstrakt
Artykuł omawia zabiegi Servaasa van Beekuma służące graficznemu rozdzieleniu modelustrukturalnego od funkcjonalnego i ewolucję tego podejścia. W tekście przedstawiono kształtowa-nie się koncepcji płynnej funkcjonalności Susannah Temple (FF) oraz psychometryczne narzędziepomiaru noszące nazwę Indeksu Płynności Funkcjonalnej Temple (TIFF). Podkreślono znaczenie tego ujęcia dla pracy nauczycieli i wychowawców oraz podnoszenia ich samoświadomości w za-kresie rozwoju osobistego i zawodowego, a także perspektyw edukacyjnej analizy transakcyjnej.
Downloads
Article Details
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji