Nr 6 (2017)

					Pokaż  Nr 6 (2017)

Pismo Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej; Instytut Pedagogiki
Zakład Psychoprofilaktyki, Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie

Lista recenzentów
dr hab. prof. UMCS Katarzyna KLIMKOWSKA (Uniwersytet Marii Curie- -Skłodowskiej w Lublinie); prof. nadzw. dr hab. Czesław LEWICKI (Państwowa Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna w Jarosławiu); T.A. ŁAPATIK (Akademia Kształcenia Ustawicznego w Mińsku, Republika Białorusi); ks. dr hab. prof. UR Janusz MIĄSO(Uniwersytet Rzeszowski); prof. zw. dr hab. Bolesław NIEMIERKO (Uniwersytet SWPS); prof. dr hab. prof. zw. dr hab. Bogusław ŚLIWERSKI (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej); prof. zw. dr hab. Władysław P. ZACZYŃSKI (em. prof. UW)

Redaktor naczelny
dr hab., prof. AJD Jarosław JAGIEŁA

Zastępca redaktora naczelnegodr Adrianna SARNAT-CIASTKO

Zespół redakcyjny
dr Dorota GĘBUŚ, dr Zbigniew ŁĘSKI, dr Anna PIERZCHAŁA,dr Edyta WIDAWSKA, dr Zbigniew WIECZOREK

Redaktor statystyczny
dr Jan KOWALIK (Politechnika Częstochowska)

Redaktorzy językowi
dr Krystyna ŁĘSKA-CHABROWSKA (Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie),mgr Ewa PALKA (Akademia Ignatianum w Krakowie)

Sekretarz redakcji
dr Anna PIERZCHAŁA

Rada Naukowa
prof. PaedDr. Ján DANEK, CSc. (Wydział Filozoficzny Uniwersytetu Świętych Cyryla
i Metodego w Trnawie), prof. zw. dr hab. L.D. GŁAZYRINA (Katedra Pedagogiki Przedszkolnej, Białoruski Państwowy Pedagogiczny Uniwersytet im. Maksyma Tanka), prof. dr hab. Stanisław GAŁKOWSKI (Akademia Ignatianum w Krakowie), prof. zw. dr hab.Lidia GRZESIUK (Katedra Psychopatologii i Psychoterapii na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego), dr hab. Dorota PANKOWSKA, prof. UMCS, prof. dr hab. Iurij PELEKH (Rówieński Państwowy Uniwersytet Humanistyczny), Doc. PhDr. AlenaPETROVÁ, Ph.D. (Uniwersytet Palackiego w Ołomuńcu), Doc. PhDr. Irena PLEVOVÁ, Ph.D. (Uniwersytet Palackiego w Ołomuńcu), prof. zw. dr hab. Krzysztof RUBACHA (UMKToruń), prof. dr Zoroslav SPEVÁK (Wydział Filozoficzny Uniwersytetu w Nowym Sadzie), prof. zw. dr hab. Marian ŚNIEŻYŃSKI (Akademia Ignatianum w Krakowie), ks. dr AntoniTOMKIEWICZ (KUL w Lublinie), prof. dr Adnan TUFEKČIĆ (University of Tuzla, Bośnia i Hercegowina), dr hab. prof. UŚ Ewa WYSOCKA (Uniwersytet Śląski), prof. zw. dr hab. Adam A. ZYCH (Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu).

Opublikowane: 2018-05-21
  • Od redakcji

  • Pro memoria. Profesor Władysław Piotr Zaczyński (1930–2017)

    15-18
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.01

  • Znaczenie modelu płynności funkcjonalnej Susannah Temple (FF – Functional Fluency) dla edukacyjnej analizy transakcyjnej

    Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD
    19-48
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.02
  • Dokąd zmierzamy? Uwagi o deficycie Dorosłego w edukacji i życiu społecznym

    Dorota Pankowska, dr hab. prof. UMCS
    49-66
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.03
  • Formalne i nieformalne doradztwo psychologiczne w kontekście edukacyjnym

    Piotr Jusik, mgr
    67-85
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.04
  • Edukacyjne znaczenie intra- i interpersonalnych relacji nauczyciel–uczeń z perspektywy analizy transakcyjnej

    Anna Kwatera, dr, Małgorzata Mądry-Kupiec, dr
    87-106
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.05
  • Transakcyjne zakazy i nakazy skryptowe w ukrytym programie szkoły

    Anna Pierzchała, dr
    107-117
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.06
  • Nowe media w społeczeństwie informacyjnym z perspektywy analizy transakcyjnej. Praca czy współpraca?

    Zbigniew Łęski, dr
    119-125
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.07

  • Przymierze terapeutyczne w terapii zaburzeń osobowości z perspektywy analizy transakcyjnej

    Lidia Cierpiałkowska, Prof. zw. dr hab., Anna Frączek, mgr
    129-144
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.08
  • Język zmiany w analizie transakcyjnej

    Zbigniew Wieczorek, dr
    145-156
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.09
  • Psychoanalityczna koncepcja człowieka starego

    Adam A. Zych, Prof. zw. dr hab.
    157-173
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.10

  • Stany Ja tutorów rówieśników. Efekty realizacji innowacji pedagogicznej „Pasje zawodowe – program z wykorzystaniem metody tutoringu rówieśniczego”

    Adrianna Sarnat-Ciastko, dr
    177-189
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.11
  • Stany Ja uczniów a spostrzeganie przez nich wybranych elementów obrazu własnego życia rodzinnego

    Joanna Grabowska, mgr
    191-212
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.12
  • Transakcje i relacje w przedszkolu

    Felicyta Grębska, mgr
    213-235
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.13

  • Wprowadzenie

    Zbigniew Wieczorek, dr
  • Rola rodziny, nauczyciela i przedszkola w kształtowaniu postaw dzieci na podstawie badań ewaluacyjnych

    Michał Borda, ks. dr, Bożena Marzec, dr
    239-253
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.14
  • Działania i reakcje nauczyciela na zachowania agresywne dzieci w wieku przedszkolnym

    Bożena Marzec, dr
    255-266
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.15
  • O biedronkach, surówce i F-16, czyli almanach częstochowskiego żargonu osób z problemem bezdomności

    Jan Strączyński, mgr
    267-273
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.16

  • Psychopedagogika uczenia się i zachowania, czyli o związkach behawioryzmu z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 2)

    Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD
    277-311
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.17

  • Metoda ustawień systemowych rodziny według Berta Hellingera w optyce analizy transakcyjnej

    Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD
    315-329
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.18

  • I Ogólnopolska e-Konferencja Naukowa „Edukacja – Analiza – Transakcje. Teoria i Praktyka”

    333-336
    DOI: https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.19

Loading...