Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Dokąd zmierzamy? Uwagi o deficycie Dorosłego w edukacji i życiu społecznym

Autor
  • Dorota Pankowska, dr hab. prof. UMCS

    UMCS w Lublinie
Słowa kluczowe:
edukacyjna analiza transakcyjna, stany Ja, Dorosły, społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju stanów Ja, społeczeństwo współczesne
Abstrakt

Autorka, wykorzystując koncepcję stanów Ja, dokonuje analizy warunków kształtowania się stanu Dorosłego we współczesnym społeczeństwie. Szczególną uwagę zwraca na charakterystyczne cechy kultury masowej i mediów, kontekst polityczny, środowisko rodzinne, a przede wszystkim na system edukacji. Wnioski skłaniają do konstatacji o deficycie stanu Dorosłego w różnych obszarach rzeczywistości i do refleksji nad konsekwencjami takiego stanu rzeczy zarówno dla rozwoju jednostek, jak i kondycji społeczeństwa.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Dorota Pankowska, dr hab. prof. UMCS - UMCS w Lublinie

    prof. UMCS w Lublinie – zatrudniona w Zakła- dzie Pedeutologii i Edukacji Zdrowotnej na Wydziale Pedagogiki i Psycho- logii (Instytut Pedagogiki). Zainteresowania naukowo-badawcze: edukacyjna analiza transakcyjna, problematyka gender w edukacji, kształcenie nauczycieli, praca wychowawcza nauczyciela, ukryty program szkoły.

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
30.12.2017
Dział
Analiza transakcyjna w edukacji
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Pankowska, D. (2017). Dokąd zmierzamy? Uwagi o deficycie Dorosłego w edukacji i życiu społecznym. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 6, 49-66. https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.03

Podobne artykuły

1-10 z 172

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.