Dokąd zmierzamy? Uwagi o deficycie Dorosłego w edukacji i życiu społecznym
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.03Słowa kluczowe:
edukacyjna analiza transakcyjna, stany Ja, Dorosły, społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju stanów Ja, społeczeństwo współczesneAbstrakt
Autorka, wykorzystując koncepcję stanów Ja, dokonuje analizy warunków kształtowania się stanu Dorosłego we współczesnym społeczeństwie. Szczególną uwagę zwraca na charakterystyczne cechy kultury masowej i mediów, kontekst polityczny, środowisko rodzinne, a przede wszystkim na system edukacji. Wnioski skłaniają do konstatacji o deficycie stanu Dorosłego w różnych obszarach rzeczywistości i do refleksji nad konsekwencjami takiego stanu rzeczy zarówno dla rozwoju jednostek, jak i kondycji społeczeństwa.
Downloads
Download data is not yet available.
Pobrania
Opublikowane
2017-12-30
Jak cytować
Pankowska, D. (2017). Dokąd zmierzamy? Uwagi o deficycie Dorosłego w edukacji i życiu społecznym. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (6), 49–66. https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.03
Numer
Dział
Analiza transakcyjna w edukacji
Licencja
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji