Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Transakcyjne zakazy i nakazy skryptowe w ukrytym programie szkoły

Autor
Słowa kluczowe:
zakazy skryptowe, nakazy skryptowe, nadadaptacja, głody, autonomia
Abstrakt

W artykule podjęto próbę spojrzenia na ukryty program szkoły z perspektywy analizy transakcyjnej. Dominująca w szkole kultura nauczania, ścisła realizacja podstawy programowej, testowanie i sprawdzanie wyników uzyskiwanych przez uczniów (a nie tego, czego faktycznie się nauczyli, jakie umiejętności zdobyli, jakie postawy ukształtowali) są niezaprzeczalnie istotnymi elementami ukrytego programu edukacji. Wydaje się, że w analizie tego aspektu funkcjonowania szkoły wykorzystać można koncepcję skryptu, szczególnie w obszarze funkcjonujących w szkole nakazów i zakazów.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Anna Pierzchała, dr - Wydział Pedagogiczny, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie

    doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki,pracownik Instytutu Pedagogiki Akademii im. Jana Długosza w Częstocho-wie, członek działającego na Wydziale Pedagogicznym AJD Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej, certyfikowany terapeuta pedagogiczny. Jej zainteresowania naukowe oscylują wokół możliwości wykorzystywania założeń koncepcji analizy transakcyjnej na gruncie działalności edukacyjnej oraz terapii pedagogicznej uczniów z dysleksją, ADHD oraz zaburzeniami zachowania.

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
30.12.2017
Dział
Analiza transakcyjna w edukacji
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Pierzchała, A. (2017). Transakcyjne zakazy i nakazy skryptowe w ukrytym programie szkoły. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 6, 107-117. https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.06

Inne teksty tego samego autora