Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Edukacyjna analiza transakcyjna a inne nurty pedagogiczne wyrosłe na gruncie koncepcji psychoterapeutycznych

Autor
Abstrakt

Transactional analysis is not the first case of trying to use the assumptions of a psychothera- peutic conception on the educational ground. The article presents the main theses of educational transactional analysis in relation to other psychotherapy-inspired schools – psychoanalytic peda- gogy and pedagogy based on the assumptions of existential-humanistic approach.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Anna Pierzchała, dr - Akademia im. J. Długosza w Częstochowie

    asystent w Zakładzie Pedagogiki Społecznej i Terapii Pedagogicznej. Jest peda- gogiem i certyfikowanym terapeutą pedagogicznym, ukończyła studia na Wy- dziale Pedagogicznym Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie na kierun- kach pedagogika społeczna i terapia pedagogiczna oraz poradnictwo zawodowe, a także podyplomowe studia z zakresu terapii pedagogicznej ucznia z dysleksją, ADHD i Zaburzeniami Zachowania oraz posiada licencję instruktora technik pracy intelektualnej. Jest autorką kilkunastu artykułów naukowych. Jej główne zainteresowania to: terapia pedagogiczna i edukacyjna analiza transakcyjna. Jej rozprawa doktorska dotyczyła pasywności szkolnej w ujęciu analizy transakcyjnej.

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
30.12.2012
Dział
Analiza transakcyjna w edukacji
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Pierzchała, A. (2012). Edukacyjna analiza transakcyjna a inne nurty pedagogiczne wyrosłe na gruncie koncepcji psychoterapeutycznych. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 1, 31-48. https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/EAT/article/view/6

Inne teksty tego samego autora