Marzenia osób dorosłych. Pierwszy etap charakterystyki z wykorzystaniem analizy transakcyjnej
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2022.11.02Słowa kluczowe:
marzenia, kategorie marzeń, szczęścieAbstrakt
Tekst jest raportem z pierwszego etapu badań autorek dotyczących ludzkich marzeń. Celem eksploracji było stworzenie bazy dla charakterystyki marzeń z punktu widzenia koncepcji pasywności oraz uaktywniania stanów Ja w ujęciu analizy transakcyjnej. Poniższe eksploracje mają charakter jakościowy i wskazują na kategorie marzeń, a także prezentują ich dominacje w poszczególnych grupach badawczych wyłonionych ze względu na płeć, wiek czy sposób realizacji badań.
Downloads
Bibliografia
Adler, A. (1986). Sens Życia. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Baraniak, B. (2018). Marzenia, duchowość i mistrzostwo zawodowe wpisane w dążenia człowieka – pracownika do kariery zawodowej w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego. Humanistica, 21(2), 41–62.
Czerniawska, O. (2010). Rola marzeń w życiu ludzi starszych. Rocznik Andragogiczny, 107–113.
Demetrio, D. (2006). Edukacja dorosłych. In: B. Śliwerski (ed.), Pedagogika – subdyscypliny wiedzy pedagogicznej. Vol. 3 (pp. 113–236). Gdańsk: GWP.
Estapé, M.R. (2020). Jak przyciągać dobre rzeczy. Warszawa: Wydawnictwo MUZA SA.
Kałużna-Wielobób, A. (2010). Marzenia kobiet w wieku średnim. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Kałużna-Wielobób, A. (2011). Funkcje marzeń według uczennic liceum, studentek i kobiet w wieku średnim. Rocznik komisji nauk pedagogicznych, 64, 159–174.
Łęski, Z. (2018). Nowe technologie – nowe czasy – nowe pokolenia. Częstochowa: Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie.
Majewska-Kafarowska, A. (2012). Marzenia w przestrzeni życiowej seniorów-konteksty, znaczenia. Edukacja Dorosłych, 1, 43–51.
Maxwell, J.C., (2014). Marzenie ma moc. Warszawa: Wydawnictwo Studio EMKA.
Moir, A., Jessel, D. (1993). Płeć mózgu. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Nowacki, T. W. (2010). Świat Marzeń. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Obuchowski, K. (1993). Człowiek intencjonalny. Warszawa: PWN.
Pierzchała, A. (2013). Pasywność w szkole. Diagnoza zjawiska z punktu widzenia analizy transakcyjnej. Częstochowa: Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie.
Pierzchała, A., Sarnat-Ciastko, A. (2011). Egogram strukturalny. Kwestionariusz samooceny stanów Ja. In: J. Jagieła (ed.), Analiza transakcyjna w edukacji (pp. 280–288). Częstochowa: Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiegom Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Marika Oracz, Kinga Tworzowska, Paulina Jędrczyk, Anna Pierzchała
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji