Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Preferencje podejmowania aktywności z perspektywy stanów Ja. Analiza badań własnych

Autor
Słowa kluczowe:
strukturalizacja czasu, relacje interpersonalne, stany Ja
Abstrakt

The author of this article draws the readers' attention to the importance of activity as one of the forms of time structuring. The aim of her study was to identify the respondents's preferences to perform an activity (work) with other individuals or groups and to verify whether and to what ex- tent the ego states differentiate respondents in realizing their preferred activity (work) in relation to other persons or groups. To find the answers to these questions, she applied the quantitative meth- od of a diagnostic survey using two surveys: “Working with people” and “The Structural egogram. Self-assessment questionnaire of the ego states” developed by A. Pierzchała and A. Sarnat-Ciastko. The research procedure revealed that most respondents appreciate the opportunity to work in pairs with a person that is well-known and endowed with friendly feelings. On the other hand, their ego states are differentiated mainly by the choice of associates because of their age or a particular state.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Adrianna Sarnat-Ciastko, dr - Akademia im. J. Długosza w Częstochowie

    pedagog społeczny i politolog. Adiunkt w Za-kładzie Pedagogiki Społecznej i Terapii Pedagogicznej Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Członek Zespołu Badawczego Edukacyjnej Ana- lizy Transakcyjnej. Tutor. Autorka wielu artykułów naukowych, szczególnie z zakresu relacji nauczyciela i ucznia oraz szkół autorskich. Badacz zjawiska efektywności tutoringu szkolnego w polskim systemie oświaty.

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
20.12.2016
Dział
Raporty z badań
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Sarnat-Ciastko, A. (2016). Preferencje podejmowania aktywności z perspektywy stanów Ja. Analiza badań własnych. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 5, 199-211. https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.13

Podobne artykuły

1-10 z 112

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora