Wykorzystanie analizy transakcyjnej w badaniach mediów społecznościowych
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.09Słowa kluczowe:
analiza transakcyjna, big data, struktura osobowości, media społecznościoweAbstrakt
Technologia Big Data daje możliwość analizowania w tym samym czasie ogromnej ilości wpisów internetowych pod kątem występujących słów i zwrotów. Odpowiedni dobór słów kluczowych może pozwolić na uzyskanie wyników podobnych do badań ankietowych, ale na dużo większą skalę, niż jest to zazwyczaj możliwe. Teoria analizy transakcyjnej umożliwia stworzenie zestawuwypowiedzi, zwrotów czy zachowań, których występowanie pozwala na stworzenie portretu psy- chologicznego użytkownika Internetu. Niniejszy artykuł pokazuje próbę wykorzystania języka analizy transakcyjnej w badaniu portali społecznościowych.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji