Socjopedagogiczne implikacje analizy transakcyjnej w obszarze badań nad aktywnością społeczną

Main Article Content

Zbigniew Wieczorek, dr

Abstrakt




The article attempts to indicate similarities in the interpretation of the social reality between sociological theories and the theory of transactional analysis. This allows for the application of transactional analysis in describing a wide range of social processes. The process chosen for the analysis in this paper is social activity in the area of participating in the participatory budget.




Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

Jak cytować
Wieczorek, Z. (2013). Socjopedagogiczne implikacje analizy transakcyjnej w obszarze badań nad aktywnością społeczną. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (2), 101-114. Pobrano z https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/EAT/article/view/30
Dział
Na pograniczu dziedzin
Biogram autora

Zbigniew Wieczorek, dr, Akademia im. J. Długosza w Częstochowie

pedagog społeczny i socjolog, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakła- dzie Pedagogiki Społecznej i Terapii Pedagogicznej w AJD. Piętnastoletnie do-świadczenie w prowadzeniu treningów asertywności oraz treningów umiejętno-ści społecznych. Zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół szeroko ro- zumianej komunikacji społecznej oraz wykorzystania technik różnych szkół te- rapeutycznych w procesach samorozwoju i uczenia się nowych zachowań. Zainte- resowania prywatne to jazda na rowerze, wspinaczka skałkowa i turystyka górska.