Obraz ucznia-jedynaka w świetle analizy transakcyjnej
- Autor
-
-
Adrianna Sarnat-Ciastko, dr
Akademia im. J. Długosza w Częstochowie
-
- Słowa kluczowe:
- jedynak, relacje w szkole, badania porównawcze
- Abstrakt
-
Recent years have witnessed major demographic changes in the Polish society. It is clearly vis- ible that the birth rate has been continuously falling down, which, obviously, affects the function- ing of schools in this country. However, a smaller number of children is not used to create less numerous classes, thus offering students a chance to learn in a more comfortable environment. The number of pupils in classes remains constant, but the number of only children in them increases significantly. The author of this article studies this particular group of students in an attempt to de- termine if there are any differences in the functioning of children with and without siblings in the areas of their ego states, transactions and time structures.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 18.12.2014
- Numer
- Nr 3 (2014)
- Dział
- Raporty z badań
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Anna Pierzchała, Sytuacja rodzinna w okresie dzieciństwa i dorastania a działania skryptowe w ujęciu analizy transakcyjnej. Raport z badań , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Justyna Józefowicz, Skuteczna szkoła w kryzysie COVID-19 , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Weronika Karaś, Świadomość seksualna a strukturalizacja czasu rozumiana zgodnie z założeniami analizy transakcyjnej. Raport z badań , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Anna Kropiewnicka-Mielko, Szkoła wielokulturowa. Tożsamość i system wartości uczniów , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Anna Pierzchała, Emotional Intelligence and Reflexivity vs. Passivity in the Perspective of Transactional Analysis: A Research Report , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Justyna Józefowicz, Hanna Buchner, Czy my się nigdy nie zmienimy , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Sławomir Kania, Kształtowanie skryptu w kulturze szkoły jako zapobieganie zachowań ryzykownych dzieci i młodzieży - w kierunku profilaktyki pozytywnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Olga Druciarz, mgr, Rodzaje transakcji między nauczycielem a uczniem nieśmiałym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
- Monika Cyrwus, mgr, Gry małżeńskie jako szczególny rodzaj gier interpersonalnych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
- Dorota Pankowska, dr hab., Analiza transakcyjna w edukacji czy edukacyjna analiza transakcyjna? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Jarosław Jagieła, dr. hab. prof. AJD, Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, Czytelnia , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. AJD, Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, Czytelnia , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 2 (2013)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. AJD, Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, - , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 3 (2014)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, „Tutoring szkolny – program pedagogiki dialogu” jako profilaktyczny program rekomendowany. Założenia i zastosowanie w świetle edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, Stany Ja tutorów rówieśników. Efekty realizacji innowacji pedagogicznej „Pasje zawodowe – program z wykorzystaniem metody tutoringu rówieśniczego” , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Katarzyna Nowak, Poziom resilience uczniów biorących udział w pilotażu programu profilaktycznego „ISKRA Odporności” , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, Preferencje podejmowania aktywności z perspektywy stanów Ja. Analiza badań własnych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Sprawozdanie z I Konferencji Analizy Transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Sprawozdanie z realizacji badań ewaluacyjnych ogólnopolskiego projektu „Wychować Człowieka Mądrego” , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Szkoła oczami polskich siódmoklasistów w kontekście ich pozycji życiowych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)