Stany Ja tutorów rówieśników. Efekty realizacji innowacji pedagogicznej „Pasje zawodowe – program z wykorzystaniem metody tutoringu rówieśniczego”
- Autor
-
-
Adrianna Sarnat-Ciastko, dr
Wydział Pedagogiczny, Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie
-
- Słowa kluczowe:
- stany Ja, tutoring szkolny, tutoring rówieśniczy, innowacja pedagogiczna
- Abstrakt
-
W latach 2015–2018 w jednej ze szkół w Płocku realizowana jest innowacja pedagogiczna z wykorzystaniem tutoringu rówieśniczego. W ramach tych działań przeszkoleni uczniowie-tutorzy mają wspierać swoich młodszych kolegów z innych szkół w wyborze zawodu. Co ciekawe, ta sama szkoła korzysta także z metody tutoringu wychowawczo-rozwojowego, która oznacza two-rzenie wspierającej rozwój relacji tutorskiej między tutorem-nauczycielem a uczniem. Tym samym w tej placówce można znaleźć uczniów, którzy mają swoich tutorów, sami są tutorami, bądź też doświadczają obu tych rzeczywistości. Ta perspektywa pobudziła ciekawość badawczą autorki poniższego artykułu, która postanowiła określić, czy w związku z tym uczniów doświadczającychróżnych typów tutoringu różnicują ich stany Ja.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2017
- Numer
- Nr 6 (2017)
- Dział
- Raporty z badań
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Beata Bogusławska-Kręgiel, mgr, Smartfon jako pomoc dydaktyczna oraz narzędzie komunikacji z uczniami , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. UJD, Psychopedagogika poznania i myślenia, czyli o związkach koncepcji poznawczych z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 3) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Katarzyna Klimkowska, dr hab. prof. UMCS, Zastosowanie podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach we wzmacnianiu stanu Ja-Dorosłego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Agata Szekiełda, mgr, Korepetycje w podejściu relacyjnym: uczenie się i nauczanie jako proces terapeutyczny. Refleksja w oparciu o model analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, rec.] Paul Bloom, Przeciw empatii. Argumenty za racjonalnym współczuciem, tłum. M. Chojnacki, Wydawnictwo Charaktery, Kielce 2017, ss. 272 , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Anna Pierzchała, dr, I Ogólnopolska e-Konferencja Naukowa „Edukacja – Analiza – Transakcje. Teoria i Praktyka” , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Metoda ustawień systemowych rodziny według Berta Hellingera w optyce analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jan Strączyński, mgr, O biedronkach, surówce i F-16, czyli almanach częstochowskiego żargonu osób z problemem bezdomności , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Bożena Marzec, dr, Działania i reakcje nauczyciela na zachowania agresywne dzieci w wieku przedszkolnym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. AJD, Album rodzinny a skrypt , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 3 (2014)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Jarosław Jagieła, dr. hab. prof. AJD, Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, Czytelnia , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. AJD, Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, Czytelnia , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 2 (2013)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. AJD, Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, - , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 3 (2014)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, „Tutoring szkolny – program pedagogiki dialogu” jako profilaktyczny program rekomendowany. Założenia i zastosowanie w świetle edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, Obraz ucznia-jedynaka w świetle analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 3 (2014)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Katarzyna Nowak, Poziom resilience uczniów biorących udział w pilotażu programu profilaktycznego „ISKRA Odporności” , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, Preferencje podejmowania aktywności z perspektywy stanów Ja. Analiza badań własnych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Sprawozdanie z I Konferencji Analizy Transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Sprawozdanie z realizacji badań ewaluacyjnych ogólnopolskiego projektu „Wychować Człowieka Mądrego” , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Szkoła oczami polskich siódmoklasistów w kontekście ich pozycji życiowych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)