Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Process Communication Model – skuteczne narzędzie wspierające edukację

Autor
Słowa kluczowe:
adaptacje osobowości, Process Communication Model, drzwi kontatku, edukacja, komunikacja
Abstrakt

W artykule zaprezentowano rozwój koncepcji driverów Taibiego Kahlera (1975, s. 280–284)i wykazano jej użyteczność w edukacji. Na bazie pracy nad driverami rozwinął się koncept adap-tacji osobowości (Joines, Stewart, 2002, s. 4–5) oraz Process Communication Model (Kahler, 2008, s. 1–30; Collignon, 2017, s. XV–XIX) – kompletny model Taibiego Kahlera pozwalający na ocenę osobowości. Model ten pokazuje, w jaki sposób efektywnie komunikować się z uczniami, zależnie od ich struktury osobowości. Pozwala na użycie właściwych drzwi kontaktu, umożliwiających zbudowanie porozumienia (Ware, 1983, s. 11–12, 18). Kluczowe jest rozpoznanie typu bazowego oraz fazy, tj. obecnie doświadczanego typu. Pozwala to na dobór najefektywniejszego kanału komunikacji oraz rozpoznanie kluczowych potrzeb psychologicznych i uwzględnienie ich w procesie nauczania i motywowania (Kahler, 2008, s. 45–81, 111–116; Collignon, 2017, s. 190–192).

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Agnieszka Woś-Szymanowska, mgr

    psycholog, konsultant biznesowy, praktyk analizy transakcyjnej. Pracuje na styku biznesu i psychologii, zawodowo wspierając organizacje w rozwoju. Pasjonatka analizy transakcyjnej, autorka bloga Analiza Transakcyjna: poznaj siebie – zrozum innych, a także certyfikowany trener i coach Process Communication Model®

Cover Image
Edukacyjna Analiza Transakcyjna - okładka nr 7/2018
Pobrania
Opublikowane
30.12.2018
Dział
Analiza transakcyjna w edukacji
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Process Communication Model – skuteczne narzędzie wspierające edukację. (2018). Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 7, 15-26. https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.01

Podobne artykuły

1-10 z 110

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.