Socjopedagogiczne implikacje analizy transakcyjnej w obszarze badań nad aktywnością społeczną
- Authors
-
-
Zbigniew Wieczorek, dr
Akademia im. J. Długosza w Częstochowie
-
- Abstract
-
The article attempts to indicate similarities in the interpretation of the social reality between sociological theories and the theory of transactional analysis. This allows for the application of transactional analysis in describing a wide range of social processes. The process chosen for the analysis in this paper is social activity in the area of participating in the participatory budget.
- Downloads
-
Download data is not yet available.
- Author Biography
- Downloads
- Published
- 2013-12-17
- Issue
- No. 2 (2013)
- Section
- On the border of fields
- License
-
I am aware that the Educational Transactional Analysis journal is published under a Creative Commons license - Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
By submitting the article, I agree to make it available under this license
How to Cite
Wieczorek, Z. (2013). Socjopedagogiczne implikacje analizy transakcyjnej w obszarze badań nad aktywnością społeczną. The Educational Transactional Analysis, 2, 101-114. https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/EAT/article/view/30
Most read articles by the same author(s)
- Zbigniew Wieczorek, Depression in the light of the Transactional Analysis theory – social media Big Data analysis , The Educational Transactional Analysis: No. 8 (2019)
- Zbigniew Wieczorek, dr, [rec.] Agnieszka Wróbel, Asertywność na co dzień, czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi . , The Educational Transactional Analysis: No. 3 (2014)
- Zbigniew Wieczorek, Symptoms of anxiety and depression in social media in connection with the threat of COVID-19 , The Educational Transactional Analysis: No. 9 (2020)
- Zbigniew Wieczorek, dr, „Lustereczko, powiedz przecie...”, czyli analiza transakcyjna i neurony lustrzane , The Educational Transactional Analysis: No. 1 (2012)
- Zbigniew Wieczorek, dr, Language of Change in Transactional Analysis , The Educational Transactional Analysis: No. 6 (2017)
- Zbigniew Wieczorek, dr, Using transactional analysis in studies of social media , The Educational Transactional Analysis: No. 7 (2018)
- Zbigniew Wieczorek, dr, A Pie in the sky... the phenomenon of lies from the perspective of transactional analysis , The Educational Transactional Analysis: No. 4 (2015)
- Zbigniew Wieczorek, dr, The integrated diagnostic model in the theory of transactional analysis , The Educational Transactional Analysis: No. 5 (2016)
- Zbigniew Wieczorek, dr, Introduction , The Educational Transactional Analysis: No. 5 (2016)
- Zbigniew Wieczorek, [review] Widawska E., Pierzchała A. (2020). Kwestionariusz Potrzeb Edukacyjnych (KPE). Podręcznik Pracowni Narzędzi Badawczych Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN. Przegląd Badań Edukacyjnych, 30a (wydanie specjalne), ss. 45 , The Educational Transactional Analysis: No. 9 (2020)