Educational Transactional Analysis, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Socjopedagogiczne implikacje analizy transakcyjnej w obszarze badań nad aktywnością społeczną

Authors
Abstract

The article attempts to indicate similarities in the interpretation of the social reality between sociological theories and the theory of transactional analysis. This allows for the application of transactional analysis in describing a wide range of social processes. The process chosen for the analysis in this paper is social activity in the area of participating in the participatory budget.

Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
  1. Zbigniew Wieczorek, dr, Akademia im. J. Długosza w Częstochowie

    pedagog społeczny i socjolog, doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakła- dzie Pedagogiki Społecznej i Terapii Pedagogicznej w AJD. Piętnastoletnie do-świadczenie w prowadzeniu treningów asertywności oraz treningów umiejętno-ści społecznych. Zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół szeroko ro- zumianej komunikacji społecznej oraz wykorzystania technik różnych szkół te- rapeutycznych w procesach samorozwoju i uczenia się nowych zachowań. Zainte- resowania prywatne to jazda na rowerze, wspinaczka skałkowa i turystyka górska.

Cover Image
Downloads
Published
2013-12-17
Section
On the border of fields
License

I am aware that the Educational Transactional Analysis journal is published under a Creative Commons license - Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

By submitting the article, I agree to make it available under this license

How to Cite

Wieczorek, Z. (2013). Socjopedagogiczne implikacje analizy transakcyjnej w obszarze badań nad aktywnością społeczną. The Educational Transactional Analysis, 2, 101-114. https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/EAT/article/view/30

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>