The role of methaphors in education, self-education and teaching on the example of skillful Buddhist pedagogical methods and means. [rev.] Paweł Zieliński: Aspekty pedagogiczne Sutry Lotosu [Pedagogical aspects of the Lotus Sutra], Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2021 (ss. 192): [rec.] Paweł Zieliński, Aspekty pedagogiczne Sutry Lotosu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2021 (ss. 192)
pdf (Polish)

Keywords

mahayana Buddhism
skillful means (upaya-kausálya)
methaphors
parable
global (universal) pedagogy

Abstract

This article is a review of Paweł Zieliński’s monograph Pedagogical Aspects of the Lotus Sutra.
The author focuses primarily on the study of skillful pedagogical methods and means (upaya-kausálya) used by Buddhist teachers in the processes of education, teaching and self-education.
These methods, as noted by Zieliński, have not been sufficiently analyzed and researched by Western representatives of the humanities and social sciences

pdf (Polish)

References

Paweł Zieliński: „Aspekty pedagogiczne Sutry Lotosu”, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie, Częstochowa 2021 (ss. 192). ISBN 978- 83-66536-52-4

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Podstawy Edukacji

I am aware that the journal is published under the Creative Commons Attribution License (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

 

By submitting an article, I agree to make it available under this license.