Tom 17 (2024)
EDUCATION FOR DIVERSITY, EQUITY, AND INCLUSION

red. COSMINA SIMONA LUNGOCI

we współpracy z Redaktor Naczelną

MAŁGORZATĄ PIASECKĄ

Publikacja sfinansowana przez Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie

Pełny numer
pdf (English)

Spis treści

Redakcja
Spis treści
pdf (English)

Studia i Rozprawy

Marcin Białas, Ałła Wasyluk
15-31
Organizacja zróżnicowanego nauczania w warunkach edukacji inkluzyjnej
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.02
pdf (English)
Halina Wróblewska
33-43
Integracja potencjału środowisk na rzecz promowania pozytywnego modelu edukacji otwartej na różnorodność. Kontekst tutoringu akademickiego
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.03
pdf (English)
Kinga Lisowska
45-55
„Dom - szkoła dla wszystkich”. Transkulturowa tożsamość w edukacji szansą na formowanie szkolny społeczności transkulturowych
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.04
pdf (English)
Aleksander Cywiński
57-68
Jaki rodzaj edukacji w czasach migracji klimatycznej?
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.05
pdf (English)
Izabella Kucharczyk
69-83
Różnorodność w podejściu edukacyjnym: mentoring jako narzędzie wspierające uczniów z diagnozą dysleksji i zagrożenia niedostosowaniem społecznym
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.06
pdf (English)
Magdalena Wójcik
85-101
Metody aktywizujące w kształtowaniu kompetencji kluczowych uczniów w edukacji włączającej
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.07
pdf (English)
Beata Łukasik
103-117
Dysregulacja emocjonalna dzieci i młodzieży przyczyną wykluczenia ze środowiska szkolnego - możliwości przeciwdziałania zjawisku
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.08
pdf (English)
Kalina Kukiełko
119-128
Moda adaptacyjna. Odzież jako narzędzie inkluzji osób z niepełnosprawnościami
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.09
pdf (English)
Amelia Walotek
129-140
My Very Special Book - Projekt biblioterapeutyczny w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Propozycja aplikacyjna
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.10
pdf (English)

Z badań

Izabela Ziębacz
143-160
Dynamizm charakteru jako narzędzie wspierające nauczycieli w zróżnicowanych środowiskach edukacyjnych. Zastosowanie teorii Mazura w edukacji inkluzyjnej
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.11
pdf (English)
Andra Maria Jurca, Anca Lustrea, Claudia Vasilica Borca, Simona Sava
161-190
Poglądy menadżerów i nauczycieli oświaty na temat wdrażania edukacji włączającej w rumuńskich szkołach
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.12
pdf (English)
Beata Jakimiuk
191-203
Środowisko edukacyjne w percepcji uczniów – jak jest i jak powinno być
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.13
pdf (English)
Ramona Elena Tutunaru
205-212
Interaktywne metody nauczania wspierające różnorodność oraz edukacyjną i społeczną integrację uczniów
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.14
pdf (English)
Katarzyna Wójcik
213-224
Formy współdziałania szkoły podstawowej z rodziną ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w edukacji inkluzyjnej
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.15
pdf (English)
Cosmina Simona Lungoci, Flavia Bianca Barboni , Mihaela Mihalache, Maria Vâlsan
225-241
Znaczenie zajęć wyrównawczych w rozwoju umiejętności czytania i pisania u uczniów szkół podstawowych ze środowisk defaworyzowanych
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.16
pdf (English)
Alina Gil, Rafał Głębocki, Urszula Nowacka
243-254
Wspieranie współpracy międzypokoleniowej w edukacji dorosłych. Studium przypadku dotyczące GSmart MOOC
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.17
pdf (English)
Katarzyna Pardej
255-272
Pomoc doradcy zawodowego w wyborze technikum w opinii rodziców
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.18
pdf (English)
Katarzyna Nowak
273-294
Poczucie płci psychologicznej uczniów szkół ponadpodstawowych
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.19
pdf (English)
Anna Małolepszy, Małgorzata Piasecka
295-309
Wartości jako determinanty postaw osób aseksualnych wobec związków partnerskich w optyce doświadczeń wychowawczych. Wyzwania dla edukacji
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.20
pdf (English)
Julia Bilarzewska, Katarzyna Grunt-Mejer, Sara Ladra, Julia Neter , Izabela Marciniak
311-328
Co młodzi ludzi chcą wiedzieć o seksie i gdzie szukają odpowiedzi? Badanie w kontekście Polski
https://doi.org/10.16926/pe.2024.17.21
pdf (English)