Foreword of the Editor: Fundamentals of Education. Education for Diversity, Equity, and Inclusion
pdf (Angielski)

Słowa kluczowe

różnorodność
równość
włączenie
pdf (Angielski)

Bibliografia

Ainscow, M. (2016). Diversity and Equity: A Global Education Challenge. New Zealand Journal of Education Studies, 51, 143–155. https://doi.org/10.1007/s40841-016-0056-x.

Ainscow, M. (2020). Inclusion and equity in education: Making sense of global challenges. Prospects, 49, 123–134. https://doi.org/10.1007/s11125-020-09506-w.

Corsino, L., Fuller, A.T. (2021). Educating for diversity, equity, and inclusion: A review of commonly used educational approaches. Journal of Clinical and Translational Science, 5: e169, 1–6. https://doi.org/10.1017/cts.2021.834.

Jones, B.L. et al. (2013). Diversity, Equity, and Inclusion: A Decade of Progress?. Journal of Allergy and Clinical Immunology: In Practice, 11(1), 116–125. https://doi.org/10.1016/j.jaip.2022.10.007.

Marshall, A.G. et al. (2022). The role of mentoring in promoting diversity equity and inclusion in STEM Education and Research. Pathogens and Disease, 80(1), 1–7. https://doi.org/10.1093/femspd/ftac019.

UNESCO. (2015). Education for all 2000–2015: Achievements and challenges. Paris. https://www.unesco.org/gem-report/en/efa-achievements-challenges [access: 2.03.2024].

UNESCO. (1994).The Salamanca Statement and Framework for Action on Special Needs Education. Spain. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000098427 [access: 2.03.2024].

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Prawa autorskie (c) 2024 Cosmina Simona Lungoci

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji.