Educational Transactional Analysis, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Strokes, games and learning in groups

Authors
Keywords:
recognition hunger, psychological games, group dynamics
Abstract

Students’ hunger for strokes plays a key role in improving learning outcomes and emotional literacy in groups. Teachers and facilitators can consciously respond to their learner’s need for recognitionby paying attention to the group culture and creating a responsive environment through modelling.When learners’ hunger for strokes is unmet, they start inviting psychological games. Teachers canrespond adequately by stressing options in relation to the Drama Triangle. Additionally, TA concepts are more effective when applied in a relationship context, as otherwise the interventions become a fruitless, simplistic and formulaic endeavour. Some group settings give rise to the role lock phenomenon, when an individual represents an issue that is collectively avoided by other members. When this is brought into awareness, the group can move forward. On the whole, learners thrive when they receive appropriate strokes and permissions that support their growth and development.

Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
  1. Piotr Jusik, mgr, International Community School London, Centro de Investigacion Cientifica y Cultural w San Pedro, Guatemala

    Coach, trener i terapeuta. Doświadczenie zawodowe zaczął zdobywać w Londynie, w pracy z trudną młodzieżą̨ oraz dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi. Zainspirowany środowiskiem pracy, rozpoczął studia z analizy transakcyjnej w Oksfordzie, uzyskując kwalifikacje terapeutyczne (Dyplom Transactional Analysis Counselling) oraz akredytację Institute of Leadership and Management jako coach. Obecnie rozwija własny gabinet coachingu i terapii, a także prowadzi warsztaty rozwojowe z wykorzystaniem konstruktów analizy transakcyjnej. Nauczał oraz prowadził treningi w rożnych miejscach świata, między innymi w Polsce, we Francji, na Ukrainie i w Meksyku. Umożliwiło mu to rozszerzenie doświadczenia w pracy z szeroką i zróżnicowaną gamą klientów

Cover Image
Edukacyjna Analiza Transakcyjna - okładka nr 7/2018
Downloads
Published
2018-12-30
Section
Transactional analysis in education
License

I am aware that the Educational Transactional Analysis journal is published under a Creative Commons license - Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

By submitting the article, I agree to make it available under this license

How to Cite

Jusik, P. (2018). Strokes, games and learning in groups. The Educational Transactional Analysis, 7, 27-36. https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.02

Similar Articles

1-10 of 21

You may also start an advanced similarity search for this article.