Educational Transactional Analysis, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

„Lustereczko, powiedz przecie...”, czyli analiza transakcyjna i neurony lustrzane

Authors
Abstract

The discovery of mirror neurons may be one of the most important discoveries of recent years. The new theory helps explain the foundation of the existing trends in psychotherapy. The article contains an attempt to clarify some of the assumptions of transactional analysis with the conceptual theory of mirror neurons. The article contains a brief reference to the educational process.

Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
  1. Zbigniew Wieczorek, dr, Akademia im. J. Długosza w Częstochowie

    doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Społecznej i Te- rapii Pedagogicznej. Posiada piętnastoletnie doświadczenie w prowadzeniu tre- ningów asertywności oraz treningów umiejętności społecznych. Zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół szeroko rozumianej komunikacji społecznej oraz wykorzystania technik różnych szkół terapeutycznych w procesach samo- rozwoju i uczenia się nowych zachowań. Zainteresowania prywatne to jazda na rowerze, wspinaczka skałkowa i turystyka górska.

Cover Image
Downloads
Published
2012-12-30
Section
Varia
License

I am aware that the Educational Transactional Analysis journal is published under a Creative Commons license - Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

By submitting the article, I agree to make it available under this license

How to Cite

Wieczorek, Z. (2012). „Lustereczko, powiedz przecie...”, czyli analiza transakcyjna i neurony lustrzane. The Educational Transactional Analysis, 1, 79-90. https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/EAT/article/view/11

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>