Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Rola rodziny, nauczyciela i przedszkola w kształtowaniu postaw dzieci na podstawie badań ewaluacyjnych

Autor
  • Michał Borda, ks. dr

    Instytut Teologiczny Księży Misjonarzy w Krakowie
  • Bożena Marzec, dr

    Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Słowa kluczowe:
rodzina, nauczyciel, przedszkole, ewaluacja zewnętrzna, postawy
Abstrakt

Autorzy artykułu podejmują próbę ukazania roli środowisk wychowawczych w kształtowaniupostaw dzieci. W tym celu – przez pryzmat wyników ewaluacji zewnętrznej – analizują wpływ rodziny, nauczyciela i przedszkola na dziecięce wybory. Ewaluacja zewnętrzna jest bowiem skutecznym narzędziem umożliwiającym dokonanie obiektywnej oceny. Refleksji towarzyszy nauczanie papieża Franciszka, w tym zakresie zaczerpnięte z Evangelii gaudium, Amoris laetitiaoraz z przemówień wygłoszonych w czasie spotkań ze środowiskami oświatowymi. Autorzy w podsumowaniu proponują, by współczesna edukacja służyła integralnemu humanizmowi.Owocny humanizm winien być budowany na kulturze dialogu, by zasiewać prawdziwą nadzieję. Człowiek nie może bowiem żyć bez nadziei, a edukacja rodzi nadzieję.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogramy autorów
  1. Michał Borda, ks. dr - Instytut Teologiczny Księży Misjonarzy w Krakowie

    dr teologii (pedagogika religijna), wykładowca katechetyki, dydaktyki i pedagogiki w Instytucie Teologicznym Księży Misjonarzy w Krakowie, Wyższym Sosnowieckim Seminarium Duchownym i Wyższym Częstochowskim Seminarium Duchownym w Częstochowie. Dyrektor Wydziału Katechetycznego Kurii Diecezjalnej w Sosnowcu. Ekspert Ministerstwa Edukacji Narodowej ds. Awansu Zawodowego Nauczycieli. Sekretarz Polskiego Towarzystwa Teologicznego w Krakowie (oddział w Sosnowiecu)i członek Polskiego Towarzystwa Katechetyków.

  2. Bożena Marzec, dr - Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej

    dr nauk humanistycznych, pracownik naukowy Uniwersy-tetu Śląskiego na Wydziale Filologii Wschodniosłowiańskiej w latach 1998–2010, od 2011 roku adiunkt w Katedrze Pedagogiki w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Pola zainteresowań intelektualnych: zarządzanie placówkami oświatowymi, rozwój zawodowy nauczyciela, systemoświaty, nadzór pedagogiczny, bezpieczeństwo uczniów, literatura rosyjska.

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
30.12.2017
Dział
Na pograniczu dziedzin
Licencja

OŚWIADCZENIE AUTORA:

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Borda, M., & Marzec, B. (2017). Rola rodziny, nauczyciela i przedszkola w kształtowaniu postaw dzieci na podstawie badań ewaluacyjnych. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 6, 239-253. https://doi.org/10.16926/eat.2017.06.14

Podobne artykuły

11-20 z 36

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.