Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane osobowościowe korelaty

Autor
  • Joanna Góźdź, mgr

    Uniwersytet Śląski
  • Ewa Wysocka, dr hab.

    Uniwersytet Śląski
Słowa kluczowe:
postawy życiowe, style przywiązaniowe, młodzież licealna, poczucie stresu, agresywność, inteligencja emocjonalna, nadzieja na sukces
Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogramy autorów
  1. Joanna Góźdź, mgr - Uniwersytet Śląski

    Asystent w Zakładzie Teorii Wychowania Uniwersytetu Śląskiego. Pedagogi psycholog. Interesuje się w szczególności zagadnieniami związanymi z patolo-gią społeczną, ryzykiem i skłonnością do jego podejmowania, samouszkodze-niami, zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi wśród dzieci i młodzieży.

  2. Ewa Wysocka, dr hab. - Uniwersytet Śląski

    Pedagog i psycholog, od 2010 roku zatrudniona w Zakładzie Teorii Wychowa- nia Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego, gdzie pełni funkcję kierowni- ka. Jej zainteresowania naukowe to: zagadnienia z zakresu pedagogiki młodzie-ży, problematyka patologii społecznej oraz profilaktyka i terapia zagrożeń spo-łecznych młodzieży; diagnoza psychologiczna i pedagogiczna; problemy współ-czesnej metodologii nauk; socjologia, pedagogika i psychologia religii, a takżepsychologia pomocy i opieki.

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
18.12.2014
Dział
Raporty z badań
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Góźdź, J., & Wysocka, E. (2014). Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane osobowościowe korelaty. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 3, 95-116. https://doi.org/10.16926/eat.2014.03.06

Podobne artykuły

1-10 z 189

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.