Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane osobowościowe korelaty

Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane osobowościowe korelaty

Autor

  • Joanna Góźdź, mgr Uniwersytet Śląski
  • Ewa Wysocka, dr hab. Uniwersytet Śląski

DOI:

https://doi.org/10.16926/eat.2014.03.06

Słowa kluczowe:

postawy życiowe, style przywiązaniowe, młodzież licealna, poczucie stresu, agresywność, inteligencja emocjonalna, nadzieja na sukces

Downloads

Download data is not yet available.

Biogramy autorów

Joanna Góźdź, mgr - Uniwersytet Śląski

Asystent w Zakładzie Teorii Wychowania Uniwersytetu Śląskiego. Pedagogi psycholog. Interesuje się w szczególności zagadnieniami związanymi z patolo-gią społeczną, ryzykiem i skłonnością do jego podejmowania, samouszkodze-niami, zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi wśród dzieci i młodzieży.

Ewa Wysocka, dr hab. - Uniwersytet Śląski

Pedagog i psycholog, od 2010 roku zatrudniona w Zakładzie Teorii Wychowa- nia Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego, gdzie pełni funkcję kierowni- ka. Jej zainteresowania naukowe to: zagadnienia z zakresu pedagogiki młodzie-ży, problematyka patologii społecznej oraz profilaktyka i terapia zagrożeń spo-łecznych młodzieży; diagnoza psychologiczna i pedagogiczna; problemy współ-czesnej metodologii nauk; socjologia, pedagogika i psychologia religii, a takżepsychologia pomocy i opieki.

Pobrania

Opublikowane

2014-12-18

Jak cytować

Góźdź, J., & Wysocka, E. (2014). Postawy życiowe młodzieży licealnej i ich wybrane osobowościowe korelaty. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (3), 95–116. https://doi.org/10.16926/eat.2014.03.06

Numer

Dział

Raporty z badań
Loading...