Dokąd zmierzamy? Uwagi o deficycie Dorosłego w edukacji i życiu społecznym
- Autor
-
-
Dorota Pankowska, dr hab. prof. UMCS
UMCS w Lublinie
-
- Słowa kluczowe:
- edukacyjna analiza transakcyjna, stany Ja, Dorosły, społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju stanów Ja, społeczeństwo współczesne
- Abstrakt
-
Autorka, wykorzystując koncepcję stanów Ja, dokonuje analizy warunków kształtowania się stanu Dorosłego we współczesnym społeczeństwie. Szczególną uwagę zwraca na charakterystyczne cechy kultury masowej i mediów, kontekst polityczny, środowisko rodzinne, a przede wszystkim na system edukacji. Wnioski skłaniają do konstatacji o deficycie stanu Dorosłego w różnych obszarach rzeczywistości i do refleksji nad konsekwencjami takiego stanu rzeczy zarówno dla rozwoju jednostek, jak i kondycji społeczeństwa.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2017
- Numer
- Nr 6 (2017)
- Dział
- Analiza transakcyjna w edukacji
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Aleksandra Wieczorek, Wykorzystanie analizy transakcyjnej w pracy z młodzieżą , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 4 (2015)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Znaczenie modelu płynności funkcjonalnej Susannah Temple (FF – Functional Fluency) dla edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Emotional literacy , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Bożena Wieczorek, System automatycznej oceny jako narzędzie wspierające nauczanie programowania w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym SUT , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Dorota Podgórska-Jachnik, Interinstitutional support and deinstitutionalization of social services for individuals with disabilities as a context for inclusive education , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Sylwia Galanciak, Marek Siwicki, Pandemia jako impuls dla refleksji studentów pedagogiki - w świetle analizy jakościowej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Bożena Marzec, dr, Działania i reakcje nauczyciela na zachowania agresywne dzieci w wieku przedszkolnym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Weronika Karaś, Świadomość seksualna a strukturalizacja czasu rozumiana zgodnie z założeniami analizy transakcyjnej. Raport z badań , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Sławomir Kania, mgr, Analiza transakcyjna w budowaniu klimatu szkoły – w poszukiwaniu pozytywnej profilaktyki zachowań ryzykownych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Bolesław Niemierko, prof. dr hab., Stany Ja diagnosty edukacyjnego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 3 (2014)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Dorota Pankowska, dr hab. prof UMCS, Transakcyjne aspekty wulgaryzacji języka , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Dorota Pankowska, dr hab., Analiza transakcyjna w edukacji czy edukacyjna analiza transakcyjna? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)