Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Analiza transakcyjna w budowaniu klimatu szkoły – w poszukiwaniu pozytywnej profilaktyki zachowań ryzykownych

Autor
  • Sławomir Kania, mgr

    WSZiA w Opolu
Słowa kluczowe:
profilaktyka pozytywna, klimat szkoły, analiza transakcyjna
Abstrakt

The aim of the article is to demonstrate usefulness of transactional analysis as a method of shaping school climate. The author begins with describing the present state of social prevention, and then, on the basis of positive prevention, outlines the importance of school climate. Next, he analyses usefulness of transactional analysis as a method of creating positive school climate and concludes his reflections.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Sławomir Kania, mgr - WSZiA w Opolu

    absolwent pedagogiki Wyższej Szkoły Zarządzaniai Administracji w Opolu, obecnie Asystent Naukowy WSZiA w Opolu, Dok- torant Uniwersytetu Opolskiego. Swoje zainteresowania badawcze koncen-truje wokół zachowań ryzykownych i prospołecznych dzieci i młodzieży, al-ternatywnych metod resocjalizacji oraz patologi społecznych. Autor ponad40 artykułów naukowych. Zwolennik profilaktyki pozytywnej i profilaktyki zorientowanej na wartościach.

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
20.12.2016
Dział
Analiza transakcyjna w edukacji
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Kania, S. (2016). Analiza transakcyjna w budowaniu klimatu szkoły – w poszukiwaniu pozytywnej profilaktyki zachowań ryzykownych. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 5, 111-121. https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.07

Podobne artykuły

1-10 z 116

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.