Analiza transakcyjna w budowaniu klimatu szkoły – w poszukiwaniu pozytywnej profilaktyki zachowań ryzykownych

Analiza transakcyjna w budowaniu klimatu szkoły – w poszukiwaniu pozytywnej profilaktyki zachowań ryzykownych

Autor

  • Sławomir Kania, mgr WSZiA w Opolu

DOI:

https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.07

Słowa kluczowe:

profilaktyka pozytywna, klimat szkoły, analiza transakcyjna

Abstrakt

The aim of the article is to demonstrate usefulness of transactional analysis as a method of shaping school climate. The author begins with describing the present state of social prevention, and then, on the basis of positive prevention, outlines the importance of school climate. Next, he analyses usefulness of transactional analysis as a method of creating positive school climate and concludes his reflections.

Downloads

Download data is not yet available.

Biogram autora

Sławomir Kania, mgr - WSZiA w Opolu

absolwent pedagogiki Wyższej Szkoły Zarządzaniai Administracji w Opolu, obecnie Asystent Naukowy WSZiA w Opolu, Dok- torant Uniwersytetu Opolskiego. Swoje zainteresowania badawcze koncen-truje wokół zachowań ryzykownych i prospołecznych dzieci i młodzieży, al-ternatywnych metod resocjalizacji oraz patologi społecznych. Autor ponad40 artykułów naukowych. Zwolennik profilaktyki pozytywnej i profilaktyki zorientowanej na wartościach.

Pobrania

Opublikowane

2016-12-20

Jak cytować

Kania, S. (2016). Analiza transakcyjna w budowaniu klimatu szkoły – w poszukiwaniu pozytywnej profilaktyki zachowań ryzykownych. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (5), 111–121. https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.07

Numer

Dział

Analiza transakcyjna w edukacji
Loading...