Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

„Więcej” niż pedagogika... W kierunku konwersyjnego ujaśnienia źródłowego charakteru filozofii wychowania

Autor
  • Michał Płóciennik, mgr

    Akademia im. J. Długosza w Częstochowie
Słowa kluczowe:
pedagogika, filozofia wychowania, konwersja, prawda, bycie
Abstrakt

Pedagogy, both as an academically theoretical activity and humanistically social practice has been under a serious crisis for a long time. Obviously, this crisis has been caused by numerous rea- sons, both external and internal. Yet, it seems to be a perfect opportunity to re-discover the source of pedagogy in the philosophy of upbringing and – through the conversion in the centre of peda- gogical thinking – to restore the tension between philosophy (in its wise ontological-metaphysical hesitation) and pedagogy. It seems clear that this lack of tension and limiting pedagogy to a de- tailed social science, is damaging and appears to be the fundamental problem and the main reason of the critical condition of contemporary pedagogy.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Michał Płóciennik, mgr - Akademia im. J. Długosza w Częstochowie

    absolwent filozofii i teologii, asystent w Instytucie Fi-lozofii Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, członek Polskiego Towarzystwa Filozoficznego, Oddział w Częstochowie; wicedyrektor Cen-trum Dialogu Międzykulturowego w Częstochowie. Zainteresowania ba-dawcze: filozofia religii, filozofia interkulturowa, dialog międzyreligijny i międzykulturowy, interdyscyplinarny charakter antropologii, edukacja filo- zoficzna, filozofia pedagogiki.

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
20.12.2016
Dział
Na pograniczu dziedzin
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Płóciennik, M. (2016). „Więcej” niż pedagogika... W kierunku konwersyjnego ujaśnienia źródłowego charakteru filozofii wychowania. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 5, 137-153. https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.09

Podobne artykuły

11-20 z 79

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.