Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

THE Embrace Therapy® - Zastosowanie Pracy z Wewnętrznym Dzieckiem w Kontekście Analizy Transakcyjnej i Duchowości

Autor
Słowa kluczowe:
emocje, Wewnętrzne Dziecko, analiza transakcyjna, Embrace Therapy, duchowość
Abstrakt

Embrace Therapy® (ET®), jako metoda terapeutyczna, łączy w sobie elementy psychoterapii z głęboką duchowością. Kluczowym elementem terapii jest praca z Wewnętrznym Dzieckiem, co ma swoje odniesienie w analizie transakcyjnej (AT) jako stan Ja-Dziecko. Jednak unikalność ET® polega na wprowadzeniu czwartego stanu Ja – duchowego aspektu Boga, który pozwala na transcendencję emocjonalnych ograniczeń. W artykule analizowane są wyniki badania nad skutecznością ET® oraz jej miejsce w kontekście AT.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Dagmara Szymańska - brak

    .

Bibliografia

Berne, E. (1998). Dzień dobry… i co dalej? Psychologia ludzkiego przeznaczenia. Dom Wydawniczy REBIS.

Bradshaw, J. (2008). Homecoming: Reclaiming and championing your inner child. Bantam Books.

Capacchione, L. (1991). Recovery of your inner child: The highly acclaimed method for liberating your inner self. Fireside / Simon & Schuster.

Clarkson, P. (1992). Transactional analysis psychotherapy: An integrated ap- proach. Routledge.

Greenberg, L. S. (2011). Emotion-focused therapy. American Psychological Association.

Hayes, S. C., Strosahl, K. D., & Wilson, K. G. (1999). Acceptance and commitment therapy: An experiential approach to behavior change. Guilford Press.

Hellinger, B., & Ten Hövel, G. (1999). Acknowledging what is: Conversations with Bert Hellinger. Zeig, Tucker & Theisen.

Jagieła, J. (2015). Stan wewnętrznego dziecka w analizie transakcyjnej. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 24, 321–330.

Jagieła, J. (2020). [Recenzja książki Odkryj swoje wewnętrzne dziecko. Klucz do rozwiązania (prawie) wszystkich problemów autorstwa S. Stahl]. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 9, 324–329.

Krzemiński, I. (1998). Co dzieje się między ludźmi? Wydawnictwo Naukowe i Literackie OPEN / Jacek Santorski & Co.

Loevinger, J. (1976). Ego development: Conceptions and theories. Jossey-Bass.

Maslow, A. H. (1962). Toward a psychology of being. Van Nostrand. https://books.google.com/books/about/Toward_a_Psychology_of_Being.

Neff, K. D. (2003). Self-compassion: An alternative conceptualization of a healthy attitude toward oneself. Self and Identity, 2(2), 85–101. https://doi.org/ 10.1080/15298860309032.

Siegel, D. J. (2012). The developing mind: How relationships and the brain interact to shape who we are (2nd ed.). Guilford Press.

Szymańska, D. (2023). Wpływ Embrace Therapy® w ujęciu analizy transakcyjnej na domknięcie potrzeb („głasków”) wewnętrznego dziecka, zmianę perspektywy oceny sytuacji i uwolnienie trudnych emocji. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 12, 121–148. https://eat.analizatransakcyjna.pl.

White, T. (1994). Working with the child ego state. Transactional Analysis Journal, 24(1), 20–27. https://doi.org/10.1177/036215379402400104.

Wilber, K. (2000). A theory of everything: An integral vision for business, politics, science and spirituality. Shambhala Publications.

Cover Image
Opublikowane
08.12.2025
Dział
Analiza transakcyjna na innych polach
Licencja

Prawa autorskie (c) 2025 Dagmara Szymańska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

OŚWIADCZENIE AUTORA:

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Szymańska, D. (2025). THE Embrace Therapy® - Zastosowanie Pracy z Wewnętrznym Dzieckiem w Kontekście Analizy Transakcyjnej i Duchowości. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 14. https://doi.org/10.16926/eat.2025.14.04

Podobne artykuły

41-50 z 121

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.