THE Embrace Therapy® - Zastosowanie Pracy z Wewnętrznym Dzieckiem w Kontekście Analizy Transakcyjnej i Duchowości
- Autor
-
-
- Słowa kluczowe:
- emocje, Wewnętrzne Dziecko, analiza transakcyjna, Embrace Therapy, duchowość
- Abstrakt
-
Embrace Therapy® (ET®), jako metoda terapeutyczna, łączy w sobie elementy psychoterapii z głęboką duchowością. Kluczowym elementem terapii jest praca z Wewnętrznym Dzieckiem, co ma swoje odniesienie w analizie transakcyjnej (AT) jako stan Ja-Dziecko. Jednak unikalność ET® polega na wprowadzeniu czwartego stanu Ja – duchowego aspektu Boga, który pozwala na transcendencję emocjonalnych ograniczeń. W artykule analizowane są wyniki badania nad skutecznością ET® oraz jej miejsce w kontekście AT.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Bibliografia
-
Berne, E. (1998). Dzień dobry… i co dalej? Psychologia ludzkiego przeznaczenia. Dom Wydawniczy REBIS.
Bradshaw, J. (2008). Homecoming: Reclaiming and championing your inner child. Bantam Books.
Capacchione, L. (1991). Recovery of your inner child: The highly acclaimed method for liberating your inner self. Fireside / Simon & Schuster.
Clarkson, P. (1992). Transactional analysis psychotherapy: An integrated ap- proach. Routledge.
Greenberg, L. S. (2011). Emotion-focused therapy. American Psychological Association.
Hayes, S. C., Strosahl, K. D., & Wilson, K. G. (1999). Acceptance and commitment therapy: An experiential approach to behavior change. Guilford Press.
Hellinger, B., & Ten Hövel, G. (1999). Acknowledging what is: Conversations with Bert Hellinger. Zeig, Tucker & Theisen.
Jagieła, J. (2015). Stan wewnętrznego dziecka w analizie transakcyjnej. Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, 24, 321–330.
Jagieła, J. (2020). [Recenzja książki Odkryj swoje wewnętrzne dziecko. Klucz do rozwiązania (prawie) wszystkich problemów autorstwa S. Stahl]. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 9, 324–329.
Krzemiński, I. (1998). Co dzieje się między ludźmi? Wydawnictwo Naukowe i Literackie OPEN / Jacek Santorski & Co.
Loevinger, J. (1976). Ego development: Conceptions and theories. Jossey-Bass.
Maslow, A. H. (1962). Toward a psychology of being. Van Nostrand. https://books.google.com/books/about/Toward_a_Psychology_of_Being.
Neff, K. D. (2003). Self-compassion: An alternative conceptualization of a healthy attitude toward oneself. Self and Identity, 2(2), 85–101. https://doi.org/ 10.1080/15298860309032.
Siegel, D. J. (2012). The developing mind: How relationships and the brain interact to shape who we are (2nd ed.). Guilford Press.
Szymańska, D. (2023). Wpływ Embrace Therapy® w ujęciu analizy transakcyjnej na domknięcie potrzeb („głasków”) wewnętrznego dziecka, zmianę perspektywy oceny sytuacji i uwolnienie trudnych emocji. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 12, 121–148. https://eat.analizatransakcyjna.pl.
White, T. (1994). Working with the child ego state. Transactional Analysis Journal, 24(1), 20–27. https://doi.org/10.1177/036215379402400104.
Wilber, K. (2000). A theory of everything: An integral vision for business, politics, science and spirituality. Shambhala Publications.
- Pobrania
- Opublikowane
- 08.12.2025
- Numer
- Nr 14 (2025)
- Dział
- Analiza transakcyjna na innych polach
- Licencja
-
Prawa autorskie (c) 2025 Dagmara Szymańska

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
OŚWIADCZENIE AUTORA:
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Agnieszka Iwanicka, Media społecznościowe i influencerzy w życiu nastolatków , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Dorota Gębuś, dr, Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Nadanie imienia – początek biografii a skrypt , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Joanna Grabowska, mgr, Stany Ja uczniów a spostrzeganie przez nich wybranych elementów obrazu własnego życia rodzinnego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, „Tutoring szkolny – program pedagogiki dialogu” jako profilaktyczny program rekomendowany. Założenia i zastosowanie w świetle edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Anna Pierzchała, dr, Uniwersytet Małego Profesora, czyli analiza transakcyjna w przedszkolu i szkole podstawowej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Aleksandra Wieczorek, Wykorzystanie analizy transakcyjnej w pracy z młodzieżą , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 4 (2015)
- Irena Przybylska, Ideologie i praktyka edukacji emocjonalnej w szkole – perspektywa interakcyjna , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Dorota Pankowska, dr hab. prof UMCS, Transakcyjne aspekty wulgaryzacji języka , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Dorota Pankowska, dr hab. prof. UMCS, Dokąd zmierzamy? Uwagi o deficycie Dorosłego w edukacji i życiu społecznym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Dorota Gębuś, dr, Zastosowanie map myśli w procesie dydaktycznym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 3 (2014)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
