Wykorzystanie analizy transakcyjnej w pracy z młodzieżą

Wykorzystanie analizy transakcyjnej w pracy z młodzieżą

Autor

  • Aleksandra Wieczorek

DOI:

https://doi.org/10.16926/eat.2015.04.03

Abstrakt

The author of the article demonstrates an example of using transactional analysis in working with young people. The key elements mentioned in the article include the ego structure and inter- personal games. The knowledge of what governs human behaviour can be helpful in predicting the effects of work with the youth, which also applies to transactional games, in which participants can choose their place or refuse to take part in the game. The refusal to play the game turned out to be the most effective strategy in the author's work as a camp instructor. Transactional analysis proved very useful in this kind of work, as it helped to distinguish between what the instructor could do from what she was not able to do.

Downloads

Download data is not yet available.

Biogram autora

Aleksandra Wieczorek

Studentka drugiego roku psychologii, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Ma-rii Grzegorzewskiej w Warszawie, planowana specjalność – psychologia kli- niczna. Zainteresowania: analiza transakcyjna, hipoterapia, jazda konna.

Pobrania

Opublikowane

2015-12-21

Jak cytować

Wieczorek, A. (2015). Wykorzystanie analizy transakcyjnej w pracy z młodzieżą. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, (4), 45–51. https://doi.org/10.16926/eat.2015.04.03

Numer

Dział

Analiza transakcyjna w edukacji
Loading...