Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Wykorzystanie analizy transakcyjnej w pracy z młodzieżą

Autor
  • Aleksandra Wieczorek

Abstrakt

The author of the article demonstrates an example of using transactional analysis in working with young people. The key elements mentioned in the article include the ego structure and inter- personal games. The knowledge of what governs human behaviour can be helpful in predicting the effects of work with the youth, which also applies to transactional games, in which participants can choose their place or refuse to take part in the game. The refusal to play the game turned out to be the most effective strategy in the author's work as a camp instructor. Transactional analysis proved very useful in this kind of work, as it helped to distinguish between what the instructor could do from what she was not able to do.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Aleksandra Wieczorek

    Studentka drugiego roku psychologii, Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Ma-rii Grzegorzewskiej w Warszawie, planowana specjalność – psychologia kli- niczna. Zainteresowania: analiza transakcyjna, hipoterapia, jazda konna.

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
21.12.2015
Dział
Analiza transakcyjna w edukacji
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Wieczorek, A. (2015). Wykorzystanie analizy transakcyjnej w pracy z młodzieżą. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 4, 45-51. https://doi.org/10.16926/eat.2015.04.03