Komunikatory w zdalnym kształceniu- wskazania dla praktyki edukacyjnej w sytuacji Koronawirusa COVID-19 – raport z badań pilotażowych
- Autor
-
-
Dorota Anna Siemieniecka
Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
-
- Słowa kluczowe:
- komunikatory w edukacji, nowe technologie w nauczaniu, dydaktyka nowych technologii, narzędzia społecznościowe w edukacji, media w edukacji
- Abstrakt
-
W tekście zaprezentowano fragment wyników badań jakościowych zrealizowanych w sytuacji koronawirusa COVID-19 na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Badaniem jakościowym objęto 50 studentów. Przedmiotem przedstawionego fragmentu badań była próba określenia sposobów, w jaki studenci korzystają z narzędzi internetowych do celów związanych z nauką w czasie pandemii oraz jakie są oczekiwania studentów w zakresie wykorzystania komunikatorów internetowych w nauczaniu przez wykładowców. Badanie miało na celu diagnozę stanu edukacji zdalnej (w odniesieniu do grupy badanej studentów UMK) i na podstawie analizy danych sformułowanie zaleceń skierowanych do praktyki edukacyjnej. Uzyskane wyniki badań wskazują, że większość studentów wykorzystuje komunikatory do czynności związanych z uczeniem się, zwłaszcza pracy nad wspólnymi projektami, poszukują oni również pomocy w grupie kolegów, wykładowcy zaś rzadko dostrzegają możliwości ich zastosowań w nauczaniu.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Bibliografia
-
Czarkowski J.J., Malinowski M., Strzelec M., Tanaś M. (2020) (red.), Zdalne kształcenie akademickie dorosłych w czasie pandemii. Warszawa: Wydawnictwo DIG).
Dąbrowski M., Standardy tworzenia i prowadzenia zajęć online, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/6/id/70 Pobrane 17 lipca 2020.
NASK Raport z Badania Nastolatki 3.0 (2017), https://akademia.nask.pl/badania/RAPORT%20-%20Nastolatki%203.0%20-%20wybrane%20wyniki%20badań%20ogólnopolskich.pdf Pobrane 17 lipca 2020.
Ostrowicki M., Dydaktyka w środowisku elektronicznym 3D, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/28/id/614 Pobrane 17 lipca 2020.
Siemieniecka D., Kwiatkowska W., Majewska K., Skibińska M. (2018). Interactive media in education. W: E.Baron-Polańczyk (red.), ICT in educational design : processes, materials, resources. Vol. 13. s.63-75. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Social Media 2019, https://socialpress.pl/2019/02/ilu-uzytkownikow-korzysta-z-sieci-i-social-media-w-2019-roku Pobrane 17 lipca 2020.
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2020
- Numer
- Nr 9 (2020)
- Dział
- Na pograniczu dziedzin
- Licencja
-
Prawa autorskie (c) 2020 Dorota Anna Siemieniecka
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
OŚWIADCZENIE AUTORA:
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Urszula Ordon, Pomoc przedszkolna a jakość edukacji przedszkolnej – prolegomena do badań w Polsce , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Dorota Pankowska, dr hab. prof UMCS, Transakcyjne aspekty wulgaryzacji języka , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Anna Zamkowska, Piotr Nogaj, Cooperation of Special Education Teachers with the General Teacher in Primary Schools. A Survey of Polish Teachers , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Magdalena Wójcik, Preventive and educational support for students with special educational needs in an inclusive education as perceived by teachers , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Szkoła oczami polskich siódmoklasistów w kontekście ich pozycji życiowych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Agnieszka Majewska-Kafarowska, Edukacja jako przestrzeń rozgrywania się procesów tożsamościowych - na podstawie narracji edukacyjnych kobiet , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Piotr Toczyski, Potential of Educational Transactional Analysis for Human Rights Education , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Trudi Newton, Od analizy transakcyjnej w edukacji do edukacyjnej analizy transakcyjnej: osobiste spotkanie , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Beata Karpińska-Musiał, [rec.] Nauczyciele – nauczycielom. Przestrzenie edukacji (2022, red. Marta Mamet-Michalkiewicz) w świetle wybranych aspektów analizy transakcyjnej – artykuł recenzyjny , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Anna Hady, Budowanie relacji w szkole przez odpowiadanie na indywidualne potrzeby uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem Process Communication Model® , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Dorota Anna Siemieniecka, Bunkier/schron, jako miejsce uczenia się sytuacyjnego na przykładzie eksperymentu ochrony życia w warunkach zagrożenia , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)