Tom 3 (2010): Podstawy Edukacji. Podmiot w dyskursie pedagogicznym
Podstawy Edukacji
Podstawy Edukacji
Artykuły i tomy
Zaproszenie do publikowania
Aktualny tom
Nasi Autorzy
Poprzednie tomy
Czasopismo
O czasopiśmie
Projekty wspierające
Polityka Open Access
Zasady etyczne publikacji
Dla autorów
Zasady nadsyłania tekstów
Zasady recenzowania
Zgłoś artykuł
Redakcja
Redakcja czasopisma
Rada naukowa
Recenzenci
Kontakt
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
Język Polski
English
Zarejestruj
Zaloguj
Zmień język, obecnie wybrany to:
Język Polski
English
Tom 3 (2010)
Opublikowany grudnia 31, 2010
Podstawy Edukacji. Podmiot w dyskursie pedagogicznym
Pełny numer
Pdf
Od redakcji
Andrzej Gofron, Beata Łukasik
9-14
Od redaktorów naukowych
Pdf
Studia i Rozprawy
Andrzej Gofron
17-49
Interpretacja jako kategoria poznawcza pedagogiki. Pytanie o efektywność praktyczno-dydaktyczną konstruowania tożsamości podmiotu
Pdf
Beata Gofron
51-77
Podmiotowość jako treść postmodernistycznego dyskursu pedagogicznego
Pdf
Astrid Męczkowska-Christiansen
79-90
Wychowanie jako kształtowanie podmiotu polityczności
Pdf
Karolina Starego
91-111
W stronę niepolitycznej emancypacji – pytanie o podmiotowość w warunkach neoliberalnej dominacji
Pdf
Piotr Stańczyk
113-125
Pedagogia, puste znaczące i zasada korespondencji
Pdf
Beata Łukasik
127-145
„Bycie podmiotem” w edukacji – wizja oczekiwana czy fakt?
Pdf
Małgorzata Muszyńska
149-172
Ku rekonstrukcji koncepcji podmiotu według Julii Kristevej
Pdf
Robert Janik
173-206
Nastawienie do wierzeń religijnych „historycznych” szkół psychologicznych
Pdf
Paweł Zieliński
207-239
Wychowanie i systemy edukacyjne w Wietnamie na tle rozwoju historycznego i kulturowego kraju (z uwzględnieniem podmiotowości w wychowaniu)
Pdf
Monika Adamska-Staroń
241-252
Ekspresja jako jeden ze sposobów bycia podmiotu w świecie Heideggerowskie (i nie tylko) inspiracje
Pdf
Agnieszka Kozerska
253-261
Uczenie się człowieka dorosłego w kontekście doświadczenia krytycznego wydarzenia życiowego jako przedmiot badań
Pdf
Tomasz Tadeusz Brzozowski
265-281
Podmiot czy podmioty? Problematyczność relacji i sposoby określania się wobec Drugiego w sytuacjach komunikacyjnych i dyskursie pedagogicznym
Pdf
Agnieszka Konieczna
283-299
Rodzic ucznia w dyskursie pedagogicznym
Pdf
Patrycja Młynek
301-3017
Komunikacja rodziców i nauczycieli drogą do podmiotowego traktowania ucznia
Pdf
Anna Pierzchała
309-323
Pasywność według teorii Analizy Transakcyjnej jako rezultat negowania podmiotowości w relacji nauczyciel – uczeń
Pdf
Dorota Gębuś
325-343
Nauczanie twórczości – uczeń jako aktywny podmiot procesu dydaktycznego
Pdf
Oscar Frederick Donaldson
345-360
Czuła dobroć: wzór, który łączy. O roli Original Play® („pierwotnej zabawy”) w edukacji zorientowanej na dziecko
Pdf
Jolanta Graczykowska
361-373
Dawać i otrzymywać miłość – rola Original Play® w praktyce i teorii edukacyjnej
Pdf
Wioletta Sołtysiak
375-394
Wizja współczesnej edukacji opartej na nowoczesnych technologiach
Pdf
Adrianna Sarnat-Ciastko
397-418
Tutor a wychowawca – rzeczywistość nadana czy wybrana?
Pdf
Anna Zielińska
419-433
Kształtowanie podmiotowości niemowląt na przykładzie pracy Interwencyjnego Ośrodka Preadopcyjnego w Częstochowie
Pdf
Iwona Konieczna
435-449
Wychowanek – pacjent w zakładzie leczniczym w dyskursie pedagogicznym
Pdf
Renata Machalska
451-472
Podmiotowość uczniów niepełnosprawnych w świetle opinii nauczycieli sprawujących nad nimi opiekę
Pdf
×
Nazwa użytkownika (np. jankowalski)
*
Wymagane
Hasło (dozwolone małe litery i cyfry)
*
Wymagane
Zapomniałeś(aś) hasła?
Zapamiętaj nazwę użytkownika i hasło
Zaloguj się
Brak konta?
Zarejestruj się