Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Nauczanie zdalne z perspektywy pozycji życiowych uczniów i studentów

raport z badań pilotażowych

Autor
Słowa kluczowe:
pozycje życiowe, nauczanie zdalne, pandemia COVID
Abstrakt

Pozycje życiowe w analizie transakcyjnej pozwalają na określenie stosunku człowieka do samego siebie oraz do swojego otoczenia. W artykule autor podejmuje próbę analizy czy przyjmowana przez respondentów pozycja życiowa może w jakiś sposób wpływać na ich stosunek do wymuszonego przez pandemię nauczania zdalnego.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Zbigniew Łęski - Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Długosza w Częstochowie

    Doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z technologią kształcenia oraz edukacją medialną. Pracownik badawczo-dydaktyczny Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie. Członek Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej.

Bibliografia

Joe D. Nicols (2006). Empowerment and relationships: A classroom model to enhance student motivation. 149-161 Learning Environ Res (2006) 9:149–161 DOI 10.1007/s10984-006-9006-8

Łęski, Z. (2018). Nowe technologie – nowe czasy – nowe pokolenia. Charakterystyka młodych użytkowników nowych mediów z perspektywy analizy transakcyjnej. Częstochowa: Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. J. Długosza w Częstochowie

Łęski, Z. (2016). Duch w maszynie… Kim jest dla nas komputer? Charakterystyka relacji w języku analizy transakcyjnej. Częstochowa: Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie

Pankowska D. (2010). Nauczyciel w perspektywie analizy transakcyjnej. Lublin: Wydawnictwo UMCS

Reeves B., Nass C. (1996). The media equation. Cambridge University Press.

Reitz A.K., Zimmermann J., Hutteman R., Specht J., Neyer F.J. (2014). How Peers Make a Difference: The Role of Peer Groups and Peer Relationships in Personality Development. European Journal of Personality, Eur. J. Pers. 28: 279–288 Published online in Wiley Online Library (wileyonlinelibrary.com) DOI: 10.1002/per.1965

Stewart I., Joines V. (2009). TA Today. A New Introduction to Transactional Analysis. Nottingham, England and Chapel Hill, North Carolina, USA: Lifespace Publishing

Cover Image
Opublikowane
30.12.2021
Dział
Raporty z badań
Licencja

Prawa autorskie (c) 2022 Zbigniew Łęski

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Łęski, Z. (2021). Nauczanie zdalne z perspektywy pozycji życiowych uczniów i studentów: raport z badań pilotażowych. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 10, 165-174. https://doi.org/10.16926/eat.2021.10.09

Podobne artykuły

1-10 z 17

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.

Inne teksty tego samego autora

1 2 > >>