Nauczanie zdalne z perspektywy pozycji życiowych uczniów i studentów
raport z badań pilotażowych
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2021.10.09Słowa kluczowe:
pozycje życiowe, nauczanie zdalne, pandemia COVIDAbstrakt
Pozycje życiowe w analizie transakcyjnej pozwalają na określenie stosunku człowieka do samego siebie oraz do swojego otoczenia. W artykule autor podejmuje próbę analizy czy przyjmowana przez respondentów pozycja życiowa może w jakiś sposób wpływać na ich stosunek do wymuszonego przez pandemię nauczania zdalnego.
Downloads
Bibliografia
Joe D. Nicols (2006). Empowerment and relationships: A classroom model to enhance student motivation. 149-161 Learning Environ Res (2006) 9:149–161 DOI 10.1007/s10984-006-9006-8
Łęski, Z. (2018). Nowe technologie – nowe czasy – nowe pokolenia. Charakterystyka młodych użytkowników nowych mediów z perspektywy analizy transakcyjnej. Częstochowa: Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. J. Długosza w Częstochowie
Łęski, Z. (2016). Duch w maszynie… Kim jest dla nas komputer? Charakterystyka relacji w języku analizy transakcyjnej. Częstochowa: Wydawnictwo im. Stanisława Podobińskiego Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie
Pankowska D. (2010). Nauczyciel w perspektywie analizy transakcyjnej. Lublin: Wydawnictwo UMCS
Reeves B., Nass C. (1996). The media equation. Cambridge University Press.
Reitz A.K., Zimmermann J., Hutteman R., Specht J., Neyer F.J. (2014). How Peers Make a Difference: The Role of Peer Groups and Peer Relationships in Personality Development. European Journal of Personality, Eur. J. Pers. 28: 279–288 Published online in Wiley Online Library (wileyonlinelibrary.com) DOI: 10.1002/per.1965
Stewart I., Joines V. (2009). TA Today. A New Introduction to Transactional Analysis. Nottingham, England and Chapel Hill, North Carolina, USA: Lifespace Publishing
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Zbigniew Łęski
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji