Ku czemu wychowywać ma szkoła? Refleksja w oparciu o model analizy transakcyjnej
- Autor
-
-
Edyta Widawska, dr
Uniwersytet Śląski w Katowicach
-
- Słowa kluczowe:
- analiza transakcyjna, stany ego, wychowanie
- Abstrakt
-
The process of upbringing and education should be aimed at developing a sense of responsibil- ity in the young generation, and the principles of solidarity, democracy, tolerance, justice and free- dom to lay the foundation for the activity of people entering adult life. These values, taking into account the concept of transactional analysis, can be fully implemented by individuals who know- ingly make use of all the positive aspects of the ego states - Parent, Adult and Child. How the ped- agogical thought indicates various road for development of the young generation and which ego states is activating and prevails, will be the topic of this article.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 20.12.2016
- Numer
- Nr 5 (2016)
- Dział
- Analiza transakcyjna w edukacji
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Zbigniew Wieczorek, Personality Traits in the Context of Transactional Analysis and Emotional Intelligence in Young Adults: A Research Report , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Jarosław Jagieła, Duchowość – duszpasterstwo – analiza transakcyjna , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Jarosław Jagieła, Międzykulturowa analiza transakcyjna , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Jarosław Jagieła, Psychopedagogika integracji i autentyczności, czyli o związkach terapii i pedagogiki Gestalt z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 5) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Psychopedagogika uczenia się i zachowania, czyli o związkach behawioryzmu z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 2) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Zbigniew Łęski, Perspektywa wykorzystania technologii BigData na potrzeby edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Jarosław Jagieła, Pozytywna analiza transakcyjna , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Marek Kuźnik, Analiza transakcyjna w służbie kompetencji mentalizowania , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Dagmara Szymańska, Wpływ Embrace Therapy® w ujęciu analizy transakcyjnej na domknięcie potrzeb („głasków”) wewnętrznego dziecka, zmianę perspektywy oceny sytuacji i uwolnienie trudnych emocji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Agnieszka Iwanicka, Media społecznościowe i influencerzy w życiu nastolatków , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Edyta Widawska, Agnieszka Reifland, Rola społeczności korekcyjnej dla kształtowania umiejętności społecznych uczestników. Studium przypadku , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)