Zabawa jako dodatkowa kategoria strukturalizacji czasu
- Autor
-
-
Agnieszka Mokrzycka, mgr
-
- Słowa kluczowe:
- zabawa, strukturalizacja czasu, analiza transakcyjna
- Abstrakt
-
The purpose of the article was to draw attention to usefulness of a relatively recently separated, additional time structuring category: play. This category refers to Natural Child’s activity state, under which a person consciously takes actions with a high level of spontaneity, which is a source of pleasant emotions. This way of time structuring, despite having some common points, differs both from pastimes, games, activities and intimacy, covering some categorisation gaps in Berne’s categorisation system. It was confirmed by my own study on the link between students’ style ofliving and time structuring, which showed that play has an important role in their lives.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 20.12.2015
- Numer
- Nr 4 (2015)
- Dział
- Raporty z badań
- Licencja
-
OŚWIADCZENIE AUTORA:
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Paulina Ratajczak, Motywacja oraz motywowanie w procesie kształcenia w ujęciu teorii analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Bożena Wieczorek, System automatycznej oceny jako narzędzie wspierające nauczanie programowania w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym SUT , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Dorota Gębuś, dr, Nakazy i zakazy rodzicielskie a kreatywność jednostki. Źródła inhibitorów twórczości w perspektywie analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Tony White, Technika pustego krzesła i jego użycie w psychoterapii , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Sławomir Kania, mgr, Analiza transakcyjna w budowaniu klimatu szkoły – w poszukiwaniu pozytywnej profilaktyki zachowań ryzykownych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Trudi Newton, Od analizy transakcyjnej w edukacji do edukacyjnej analizy transakcyjnej: osobiste spotkanie , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Piotr Przybylski, Lidia Cierpiałkowska, Dominika Rusnak, Zaburzenia osobowości a stany Ja – mediująca rola zdolności do mentalizacji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Dorota Pankowska, dr hab. prof. UMCS, Dokąd zmierzamy? Uwagi o deficycie Dorosłego w edukacji i życiu społecznym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Zbigniew Łęski, dr, Od redakcji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Agnieszka Woś-Szymanowska, mgr, Process Communication Model – skuteczne narzędzie wspierające edukację , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.