Od analizy transakcyjnej w edukacji do edukacyjnej analizy transakcyjnej: osobiste spotkanie
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.02Słowa kluczowe:
edukacyjna analiza transakcyjna, analiza transakcyjna w edukacjiAbstrakt
W poniższym artykule autorka dokonuje retrospekcji własnych doświadczeń w odniesieniu do rozwoju założeń edukacyjnej analizy transakcyjnej. Opisuje analizę transakcyjną jako praktyczną psychologię uczenia się, rozumianego jako wzrost i rozwój, kładącą nacisk na rozwój emocjonal-ny, który warunkuje skuteczne uczenie się w aspekcie poznawczym. Podkreśla, że odeszliśmyw psychologii od nacisku na zaburzenia w kierunku dobrostanu (well-being) i nakreśla trzy obsza-ry rozwoju analizy transakcyjnej: badania naukowe, networking i promocja AT wśród specjalistówz innych dziedzin nauki.
Downloads
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji