System automatycznej oceny jako narzędzie wspierające nauczanie programowania w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym SUT
DOI:
https://doi.org/10.16926/eat.2022.11.11Słowa kluczowe:
edukacja programowania, analiza transakcyjna, systemy oceny automatycznejAbstrakt
Systemy oceny automatycznej są używane w edukacji jako narzędzia wspierające nauczanie
programowania i algorytmów oraz przygotowanie uczniów do trudnych konkursów informatycznych. Redukują one obciążenie nauczyciela związane z ręczną weryfikacją poprawności i wydajno-
ści programów komputerowych. Ponadto umożliwiają naukę programowania poza tradycyjną
klasą, ponieważ zróżnicowane zadania o różnym stopniu trudności mogą być rozwiązane w dowolnym czasie i miejscu. Akademickie Liceum Politechniki Śląskiej wdrożyło system oceny automatycznej w celu wsparcia edukacji programowania. Celem tej pracy jest ustalenie, jak umiejętności i zainteresowania uczniów programowaniem wpływają na ich odczucia podczas korzystania
z platformy Szkopuł. W tym celu przeprowadzono ankietę wśród uczniów, a wyniki zostały przeanalizowane pod kątem teorii analizy transakcyjnej.
Downloads
Bibliografia
Mannila, L. (2007). Novices’ progress in introductory programming courses. Informatics in Edu-cation, 6, (p. 139–152).
McAllister, G., Alexander, S. (2009). Key aspects of teaching and learning in computer science. In: Fry, H., Ketteridge, S., Marshall, S., (ed.), A handbook for teaching and learning in higher education (p. 282-299). New York: Routledge.
Pankowska D. (2010), Nauczyciel w perspektywie analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Uniwer-sytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Pankowska, D. (2012). Analiza transakcyjna w edukacji czy edukacyjna analiza transakcyjna? – próba porządkowania znaczeń. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 1, (p. 13-30).
Wieczorek, B. (2020). IT teaching in Academic Secondary School of the Silesian University of Technology. In: B. Pituła. A. Waligóra (ed.), Modern aspects of teaching at technical uni-versity (p. 11-26). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Słaboń A. (2001). Hipoteza Sapira-Whorfa. In: M. Pacholski, A. Słaboń, Słownik pojęć socjologicznych, (p. 58). Kraków.
Pobrania
Opublikowane
Jak cytować
Numer
Dział
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Bożena Wieczorek
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji