System automatycznej oceny jako narzędzie wspierające nauczanie programowania w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym SUT
- Autor
-
-
- Słowa kluczowe:
- edukacja programowania, analiza transakcyjna, systemy oceny automatycznej
- Abstrakt
-
Systemy oceny automatycznej są używane w edukacji jako narzędzia wspierające nauczanie
programowania i algorytmów oraz przygotowanie uczniów do trudnych konkursów informatycznych. Redukują one obciążenie nauczyciela związane z ręczną weryfikacją poprawności i wydajno-
ści programów komputerowych. Ponadto umożliwiają naukę programowania poza tradycyjną
klasą, ponieważ zróżnicowane zadania o różnym stopniu trudności mogą być rozwiązane w dowolnym czasie i miejscu. Akademickie Liceum Politechniki Śląskiej wdrożyło system oceny automatycznej w celu wsparcia edukacji programowania. Celem tej pracy jest ustalenie, jak umiejętności i zainteresowania uczniów programowaniem wpływają na ich odczucia podczas korzystania
z platformy Szkopuł. W tym celu przeprowadzono ankietę wśród uczniów, a wyniki zostały przeanalizowane pod kątem teorii analizy transakcyjnej. - Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Bibliografia
-
Mannila, L. (2007). Novices’ progress in introductory programming courses. Informatics in Edu-cation, 6, (p. 139–152).
McAllister, G., Alexander, S. (2009). Key aspects of teaching and learning in computer science. In: Fry, H., Ketteridge, S., Marshall, S., (ed.), A handbook for teaching and learning in higher education (p. 282-299). New York: Routledge.
Pankowska D. (2010), Nauczyciel w perspektywie analizy transakcyjnej, Wydawnictwo Uniwer-sytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Pankowska, D. (2012). Analiza transakcyjna w edukacji czy edukacyjna analiza transakcyjna? – próba porządkowania znaczeń. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 1, (p. 13-30).
Wieczorek, B. (2020). IT teaching in Academic Secondary School of the Silesian University of Technology. In: B. Pituła. A. Waligóra (ed.), Modern aspects of teaching at technical uni-versity (p. 11-26). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Słaboń A. (2001). Hipoteza Sapira-Whorfa. In: M. Pacholski, A. Słaboń, Słownik pojęć socjologicznych, (p. 58). Kraków.
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2022
- Numer
- Nr 11 (2022)
- Dział
- Raporty z badań
- Licencja
-
Prawa autorskie (c) 2022 Bożena Wieczorek
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
OŚWIADCZENIE AUTORA:
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Dorota Pankowska, dr hab., Analiza transakcyjna w edukacji czy edukacyjna analiza transakcyjna? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 1 (2012)
- Małgorzata Lubojańska, mgr, Czy analiza transakcyjna może stać się pomocnym „narzędziem” w pracy nauczyciela? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 2 (2013)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Psychopedagogika uczenia się i zachowania, czyli o związkach behawioryzmu z edukacyjną analizą transakcyjną (cz. 2) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Piotr Toczyski, Potential of Educational Transactional Analysis for Human Rights Education , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Dagmara Szymańska, Wpływ Embrace Therapy® w ujęciu analizy transakcyjnej na domknięcie potrzeb („głasków”) wewnętrznego dziecka, zmianę perspektywy oceny sytuacji i uwolnienie trudnych emocji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Agnieszka Iwanicka, Media społecznościowe i influencerzy w życiu nastolatków , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Justyna Józefowicz, Hanna Buchner, Czy my się nigdy nie zmienimy , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Dorota Gębuś, dr, Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Nadanie imienia – początek biografii a skrypt , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Tomasz Prauzner, Kacper Prauzner, Dydaktyczny wymiar badań elektroencefalograficznych w ujęciu edukacyjnej analizy transakcyjnej. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, „Tutoring szkolny – program pedagogiki dialogu” jako profilaktyczny program rekomendowany. Założenia i zastosowanie w świetle edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Jacek Szedel, Bożena Wieczorek, Estymacja stanów ego: perspektywa uczenia maszynowego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)