Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Esej jako forma pisania akademickiego

Autor
Słowa kluczowe:
esej akademicki, struktura kompozycyjna, akapit, wprowadzenie, treść, wnioski
Abstrakt

Pisanie akademickie zawsze miało pierwszorzędne znaczenie dla studentów. Pisanie jest podstawą nauki, więc rozwijanie umiejętności pisania w języku angielskim otwiera przed nimi większe możliwości. Artykuł analizuje różne rodzaje eseju akademickiego, określa wymagania niezbędne do skutecznego pisania, analizuje strukturę i funkcje jego elementów składowych oraz bada strukturę kompozycyjną akapitów.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogramy autorów
  1. Olena Medvid - Sumy State University

    Doktor filologii, adiunkt na Wydziale Języków Germańskich i Prodziekan Wydziału Filologii Zagranicznej i Komunikacji Społecznej (Sumy State University – Ukraina). Zainteresowania naukowe: metody nauczania języków obcych (nauczanie języka angielskiego jako języka obcego), socjolingwistyka, psycholingwistyka.

  2. Svitlana Podolkova - Sumy State University

    Doktor filologii, adiunkt na Wydziale Języków Obcych Filologii Zagranicznej i Wydziale Komunikacji Społecznej (Sumy State University – Ukraina). Zainteresowania naukowe: metody nauczania języków obcych (nauczanie języka angielskiego jako języka obcego), socjolingwistyka, psycholingwistyka.

Bibliografia

Grenville, K. (2001). Writing from Start to Finish: a Six-Step Guide. Crows Nest: Allen & Unwin.

Gromiak, R. (2006). Literary Dictionary (Literaturoznavchyi Slovnyk-dovidnyk). Kyiv: Akademia.

Kovalenko, L.T. (2012). To Keep Focus on the Problem or Again about the Read- iness of Students to Write Academic Essays. http://ua.convdocs.org/ docs/index-41101.html. Access: 10 December 2019.

Scott, J.H. (2012). Topic Sentences Paragraph. https://www.csun.edu/~hcpas003/topic.html. Access: 10 December 2019.

Sowton, C. (2014) Unlock. Reading and writing Skills. Cambridge: Cambridge University Press.

Swales, J. (2004). Academic Writing for Graduate Students. Michigan: Michigan University Press.

Tarnopolskyi, O.B., Kozhushko, S.P. (2008). Methodology and Principles of Teaching Academic Writing in English Language in High Educational Institutions. Teaching English academic communication in Ukraine: problems and prospects. Lviv: Lvivskyi nazionalnyi universytet imeni I. Franka.

Tarnopolskyi, O.B., Kozhushko, S.P. (2006). Writing Academically: A Course Book for Teaching Academic Writing in English to Students of Linguistic Tertiary Educational Institutions: Textbook. Kyiv: Firma “INKOS”.

Cover Image
Opublikowane
31.12.2019
Dział
Na pograniczu dziedzin
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Medvid, O., & Podolkova, S. (2019). Esej jako forma pisania akademickiego. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 8, 215-225. https://doi.org/10.16926/eat.2019.08.13

Podobne artykuły

21-30 z 40

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.