Esej jako forma pisania akademickiego
- Autor
-
-
- Słowa kluczowe:
- esej akademicki, struktura kompozycyjna, akapit, wprowadzenie, treść, wnioski
- Abstrakt
-
Pisanie akademickie zawsze miało pierwszorzędne znaczenie dla studentów. Pisanie jest podstawą nauki, więc rozwijanie umiejętności pisania w języku angielskim otwiera przed nimi większe możliwości. Artykuł analizuje różne rodzaje eseju akademickiego, określa wymagania niezbędne do skutecznego pisania, analizuje strukturę i funkcje jego elementów składowych oraz bada strukturę kompozycyjną akapitów.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogramy autorów
- Bibliografia
-
Grenville, K. (2001). Writing from Start to Finish: a Six-Step Guide. Crows Nest: Allen & Unwin.
Gromiak, R. (2006). Literary Dictionary (Literaturoznavchyi Slovnyk-dovidnyk). Kyiv: Akademia.
Kovalenko, L.T. (2012). To Keep Focus on the Problem or Again about the Read- iness of Students to Write Academic Essays. http://ua.convdocs.org/ docs/index-41101.html. Access: 10 December 2019.
Scott, J.H. (2012). Topic Sentences Paragraph. https://www.csun.edu/~hcpas003/topic.html. Access: 10 December 2019.
Sowton, C. (2014) Unlock. Reading and writing Skills. Cambridge: Cambridge University Press.
Swales, J. (2004). Academic Writing for Graduate Students. Michigan: Michigan University Press.
Tarnopolskyi, O.B., Kozhushko, S.P. (2008). Methodology and Principles of Teaching Academic Writing in English Language in High Educational Institutions. Teaching English academic communication in Ukraine: problems and prospects. Lviv: Lvivskyi nazionalnyi universytet imeni I. Franka.
Tarnopolskyi, O.B., Kozhushko, S.P. (2006). Writing Academically: A Course Book for Teaching Academic Writing in English to Students of Linguistic Tertiary Educational Institutions: Textbook. Kyiv: Firma “INKOS”.
- Pobrania
- Opublikowane
- 31.12.2019
- Numer
- Nr 8 (2019)
- Dział
- Na pograniczu dziedzin
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Dorota Pankowska, dr hab. prof. UMCS, Dokąd zmierzamy? Uwagi o deficycie Dorosłego w edukacji i życiu społecznym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Monika Czyżewska, Ewa Duda, Magda Lejzerowicz, Anna Perkowska-Klejman, Ada Sarnat-Ciastko, Edyta Zawadzka, Tutoring: znaczenia nadawane pojęciu przez tutorów. Analiza pola semantycznego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Irena Przybylska, Ideologie i praktyka edukacji emocjonalnej w szkole – perspektywa interakcyjna , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Iveta Kovalčíková, Joanna Miecznik-Warda, Transakcja poznawczo-edukacyjna: ocena i mediacja możliwości poznawczych ucznia , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Metoda ustawień systemowych rodziny według Berta Hellingera w optyce analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Zbigniew Łęski, dr, Struktura osobowości użytkownika komputera z perspektywy analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 4 (2015)
- Zbigniew Wieczorek, Personality Traits in the Context of Transactional Analysis and Emotional Intelligence in Young Adults: A Research Report , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Justyna Józefowicz, Hanna Buchner, Czy my się nigdy nie zmienimy , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Małgorzata Minchberg, mgr, Edukacja przez sztukę: artysta w szkole , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Adam A. Zych, Prof. zw. dr hab., Psychoanalityczna koncepcja człowieka starego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.