Esej jako forma pisania akademickiego
- Autor
-
-
- Słowa kluczowe:
- esej akademicki, struktura kompozycyjna, akapit, wprowadzenie, treść, wnioski
- Abstrakt
-
Pisanie akademickie zawsze miało pierwszorzędne znaczenie dla studentów. Pisanie jest podstawą nauki, więc rozwijanie umiejętności pisania w języku angielskim otwiera przed nimi większe możliwości. Artykuł analizuje różne rodzaje eseju akademickiego, określa wymagania niezbędne do skutecznego pisania, analizuje strukturę i funkcje jego elementów składowych oraz bada strukturę kompozycyjną akapitów.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogramy autorów
- Bibliografia
-
Grenville, K. (2001). Writing from Start to Finish: a Six-Step Guide. Crows Nest: Allen & Unwin.
Gromiak, R. (2006). Literary Dictionary (Literaturoznavchyi Slovnyk-dovidnyk). Kyiv: Akademia.
Kovalenko, L.T. (2012). To Keep Focus on the Problem or Again about the Read- iness of Students to Write Academic Essays. http://ua.convdocs.org/ docs/index-41101.html. Access: 10 December 2019.
Scott, J.H. (2012). Topic Sentences Paragraph. https://www.csun.edu/~hcpas003/topic.html. Access: 10 December 2019.
Sowton, C. (2014) Unlock. Reading and writing Skills. Cambridge: Cambridge University Press.
Swales, J. (2004). Academic Writing for Graduate Students. Michigan: Michigan University Press.
Tarnopolskyi, O.B., Kozhushko, S.P. (2008). Methodology and Principles of Teaching Academic Writing in English Language in High Educational Institutions. Teaching English academic communication in Ukraine: problems and prospects. Lviv: Lvivskyi nazionalnyi universytet imeni I. Franka.
Tarnopolskyi, O.B., Kozhushko, S.P. (2006). Writing Academically: A Course Book for Teaching Academic Writing in English to Students of Linguistic Tertiary Educational Institutions: Textbook. Kyiv: Firma “INKOS”.
- Pobrania
- Opublikowane
- 31.12.2019
- Numer
- Nr 8 (2019)
- Dział
- Na pograniczu dziedzin
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Zbigniew Ledóchowski, dr, Rola sztuki programowania w kształceniu informatycznym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Emotional literacy , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Jacek Szedel, Bożena Wieczorek, Estymacja stanów ego: perspektywa uczenia maszynowego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Krystyna Moczia, Marta Niemiec, Sam na sam pandemią. Utrzymanie status quo wśród podopiecznych MOPS prowadzących samodzielne gospodarstwo domowe , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Agnieszka Mokrzycka, mgr, Zabawa jako dodatkowa kategoria strukturalizacji czasu , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 4 (2015)
- Weronika Karaś, Świadomość seksualna a strukturalizacja czasu rozumiana zgodnie z założeniami analizy transakcyjnej. Raport z badań , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. AJD, Zniekształcenia strukturalne osobowości badacza jako przyczyna błędów diagnostycznych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 2 (2013)
- Katarzyna Nowak, Postawy egzystencjalne młodzieży akademickiej w postpandemicznym społeczeństwie cyfrowym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Bożena Wieczorek, System automatycznej oceny jako narzędzie wspierające nauczanie programowania w Akademickim Liceum Ogólnokształcącym SUT , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof AJD, Zniekształcenia strukturalne osobowości badacza jako przyczyna błędów diagnostycznych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 2 (2013)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.