Smartfon jako pomoc dydaktyczna oraz narzędzie komunikacji z uczniami
- Autor
-
-
Beata Bogusławska-Kręgiel, mgr
-
- Słowa kluczowe:
- smartfon, Internet, aplikacje matematyczne, szkoła, uczniowie, nauczyciele
- Abstrakt
-
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie pozytywnych aspektów wykorzystania przez uczniów smartfonów. Większość publikacji dotyczy zagrożeń płynących z niewłaściwego i nadmiernego ich użytkowania, kilka z nich jest tu cytowanych. Dzisiejsza młodzież, wychowana na mediach społecznościowych, życie w sieci traktuje na równi z realnym, szkoła, która tego nie zauważa, przestaje być atrakcyjna. W artykule opisuję swoje doświadczenia jako nauczyciela matematyki, który stara się odnaleźć w świecie swoich uczniów. Przytaczam zarówno wyniki badania ankietowego, jak i wnioski z doświadczeń. Badania przeprowadzałam na grupie licealistów. Polegały one na nawiązaniu trwałej relacji z uczniami w mediach społecznościowych i wykorzystaniu ichdo komunikacji oraz udzielania pomocy w nauce. Drugim aspektem było wykorzystanie możliwości smartfonu bezpośrednio na lekcji jako źródła informacji (Internet), narzędzia zastępującego kserokopiarkę (zdjęcia zadań) oraz jako pomoc dydaktyczną, w postaci różnorodnych darmowych aplikacji matematycznych.
W publikacji przedstawiam różne aplikacje, porównuję ich możliwości oraz opisuję wrażenia uczniów i własne na temat pracy z telefonem.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2018
- Numer
- Nr 7 (2018)
- Dział
- Na pograniczu dziedzin
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Zbigniew Wieczorek, dr, Wykorzystanie analizy transakcyjnej w badaniach mediów społecznościowych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Eunika Baron-Polańczyk, Skutki oddziaływania ICT – chaos i ”zagubienie” informacyjne w opinii uczniów i nauczycieli , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Iwona Skrzypczyk-Gałkowska, Dostosowanie warunków i form egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego dla ucznia w spektrum autyzmu , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Małgorzata Minchberg, mgr, Edukacja przez sztukę: artysta w szkole , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Paulina Ratajczak, Motywacja oraz motywowanie w procesie kształcenia w ujęciu teorii analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Marika Oracz, Kinga Tworzowska, Paulina Jędrczyk, Anna Pierzchała, Marzenia osób dorosłych. Pierwszy etap charakterystyki z wykorzystaniem analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Edyta Widawska, dr, Ku czemu wychowywać ma szkoła? Refleksja w oparciu o model analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Marek Kuźnik, Analiza transakcyjna w służbie kompetencji mentalizowania , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Szkoła oczami polskich siódmoklasistów w kontekście ich pozycji życiowych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Sandra Skorza, mgr, Edukacja multimedialna w przedszkolach – analiza doświadczeń , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.