Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Smartfon jako pomoc dydaktyczna oraz narzędzie komunikacji z uczniami

Autor
Słowa kluczowe:
smartfon, Internet, aplikacje matematyczne, szkoła, uczniowie, nauczyciele
Abstrakt

Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie pozytywnych aspektów wykorzystania przez uczniów smartfonów. Większość publikacji dotyczy zagrożeń płynących z niewłaściwego i nadmiernego ich użytkowania, kilka z nich jest tu cytowanych. Dzisiejsza młodzież, wychowana na mediach społecznościowych, życie w sieci traktuje na równi z realnym, szkoła, która tego nie zauważa, przestaje być atrakcyjna. W artykule opisuję swoje doświadczenia jako nauczyciela matematyki, który stara się odnaleźć w świecie swoich uczniów. Przytaczam zarówno wyniki badania ankietowego, jak i wnioski z doświadczeń. Badania przeprowadzałam na grupie licealistów. Polegały one na nawiązaniu trwałej relacji z uczniami w mediach społecznościowych i wykorzystaniu ichdo komunikacji oraz udzielania pomocy w nauce. Drugim aspektem było wykorzystanie możliwości smartfonu bezpośrednio na lekcji jako źródła informacji (Internet), narzędzia zastępującego kserokopiarkę (zdjęcia zadań) oraz jako pomoc dydaktyczną, w postaci różnorodnych darmowych aplikacji matematycznych.

W publikacji przedstawiam różne aplikacje, porównuję ich możliwości oraz opisuję wrażenia uczniów i własne na temat pracy z telefonem.

 

 
Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Beata Bogusławska-Kręgiel, mgr

    Dyplomowana nauczycielka matematyki i wychowawczyni w Liceum Ogólnokształcącym im. Romualda Traugutta w Lipnie, egzaminatorka CKE, popularyzatorka technologii mobilnych w nauczaniu, autorka publikacji z dziedziny matematyki.

Cover Image
Edukacyjna Analiza Transakcyjna - okładka nr 7/2018
Pobrania
Opublikowane
30.12.2018
Dział
Na pograniczu dziedzin
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Bogusławska-Kręgiel, B. (2018). Smartfon jako pomoc dydaktyczna oraz narzędzie komunikacji z uczniami. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 7, 209-220. https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.12

Podobne artykuły

21-30 z 38

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.