Rodzaje transakcji pomiędzy asystentami rodziny a klientami
- Autor
-
-
Izabela Krasiejko, dr hab. prof. UJD
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Długosza w Częstochowie
-
- Słowa kluczowe:
- asystent rodziny, analiza transakcji w asystenturze rodziny, komunikacja asystenta rodziny
- Abstrakt
-
Głównym zadaniem asystenta rodziny jest wspieranie jej w realizacji funkcji opiekuńczo-wychowawczej oraz pomoc w polepszeniu standardu życia tak, aby środowisko wychowawcze rodzin sprzyjało prawidłowemu rozwojowi dzieci. Wiąże się to często z poszukiwaniem rozwiązań trudnych sytuacji życiowych oraz motywowaniem do konstruktywnych zmian. Asystent rodziny powinien prowadzić z klientem dialog w taki sposób, aby wytwarzać relację współpracy i chęć do działania na rzecz domu i rodziny. Celem niniejszego artykułu jest określenie, jakie transakcje zachodzą pomiędzy asystentami rodziny a klientami. Wykorzystałam model stanów Ja do analizy sekwencji transakcji.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2018
- Numer
- Nr 7 (2018)
- Dział
- Analiza transakcyjna na innych polach
- Licencja
-
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Agnieszka Iwanicka, Media społecznościowe i influencerzy w życiu nastolatków , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Sandra Skorza, mgr, Edukacja multimedialna w przedszkolach – analiza doświadczeń , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Jarosław Jagieła, Pozytywna analiza transakcyjna , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Beata Gumienny, Psychiatrization as a mechanism for handicapping students with intellectual disability. Psychiatrisation in education , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Marek Kuźnik, Analiza transakcyjna w służbie kompetencji mentalizowania , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Zbigniew Łęski, Perspektywa wykorzystania technologii BigData na potrzeby edukacyjnej analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Jarosław Jagieła, dr hab.prof. AJD, Psychopedagogika nieświadomości i wglądu (cz. 1) , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
- Kateryna Bulhakova, Zarina Sevalneva, Praca nad skryptem somatycznym za pomocą ulubionej dziecięcej bajki , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 4 (2015)
- Joanna Grabowska, Obszary zastosowań analizy transakcyjnej. Kwerenda biblioteczna , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Adrianna Sarnat-Ciastko, dr, Preferencje podejmowania aktywności z perspektywy stanów Ja. Analiza badań własnych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 5 (2016)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.