Educational Transactional Analysis, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Edukacyjna analiza transakcyjna a inne nurty pedagogiczne wyrosłe na gruncie koncepcji psychoterapeutycznych

Authors
Abstract

Transactional analysis is not the first case of trying to use the assumptions of a psychothera- peutic conception on the educational ground. The article presents the main theses of educational transactional analysis in relation to other psychotherapy-inspired schools – psychoanalytic peda- gogy and pedagogy based on the assumptions of existential-humanistic approach.

Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
  1. Anna Pierzchała, dr, Akademia im. J. Długosza w Częstochowie

    asystent w Zakładzie Pedagogiki Społecznej i Terapii Pedagogicznej. Jest peda- gogiem i certyfikowanym terapeutą pedagogicznym, ukończyła studia na Wy- dziale Pedagogicznym Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie na kierun- kach pedagogika społeczna i terapia pedagogiczna oraz poradnictwo zawodowe, a także podyplomowe studia z zakresu terapii pedagogicznej ucznia z dysleksją, ADHD i Zaburzeniami Zachowania oraz posiada licencję instruktora technik pracy intelektualnej. Jest autorką kilkunastu artykułów naukowych. Jej główne zainteresowania to: terapia pedagogiczna i edukacyjna analiza transakcyjna. Jej rozprawa doktorska dotyczyła pasywności szkolnej w ujęciu analizy transakcyjnej.

Cover Image
Downloads
Published
2012-12-30
Section
Transactional analysis in education
License

AUTHOR'S STATEMENT

I am aware that the Educational Transactional Analysis journal is published under a Creative Commons license - Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

By submitting the article, I agree to make it available under this license

How to Cite

Pierzchała, A. (2012). Edukacyjna analiza transakcyjna a inne nurty pedagogiczne wyrosłe na gruncie koncepcji psychoterapeutycznych. The Educational Transactional Analysis, 1, 31-48. https://czasopisma.ujd.edu.pl/index.php/EAT/article/view/6

Most read articles by the same author(s)