Educational Transactional Analysis, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Preschool multimedia education – analysis of experience

Authors
Keywords:
pre-school education, multimedia education, ICT, pre-school child, cyberspace
Abstract

The article presents a significant topic of multimedia education in the pre-school period, which is very important because of fast development of digital technologies that are changing the world as well as the ways and directions of education on every level of teaching. In order to improveteachers’ knowledge and skills in digital technology use during classes with children in pre-schools, it was necessary to conduct a series of trainings in the form of lectures and workshops. The analysis of the participants’ surveys before and after the trainings revealed the necessity of introducinga systematic educational program for pre-school teachers, covering areas of digital technologies described in this article.

Downloads
Download data is not yet available.
Author Biography
  1. Sandra Skorza, mgr

    Nauczyciel informatyki o rozszerzonym zakresie w Zespole Szkół nr 42 w Warszawie oraz właściciel firmy, w ramach działalności której szkoli nauczycieli w zakresie zastosowania technologii cyfrowychw edukacji oraz prowadzi zajęcia edukacyjne ogólnorozwojowe z dziećmi w przedszkolach (w obecnej chwili – w dziesięciu) z wykorzystaniem tablic multimedialnych. Ukończyła Europejską Akademię Sztuk w Warszawie nakierunku grafiki projektowej – tytuł magister sztuki, a także Podyplomowe Studia Przygotowania Pedagogicznego Nauczycieli – Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego (SGGW) w Warszawie oraz Podyplomowe Studia Techniki, Informatyki i Technologii Informacyjnych dla nauczycieli na Europejskiej Uczelni Informatyczno-Ekonomicznej w Warszawie.

Cover Image
Edukacyjna Analiza Transakcyjna - okładka nr 7/2018
Downloads
Published
2018-12-30
Section
On the border of fields
License

AUTHOR'S STATEMENT

I am aware that the Educational Transactional Analysis journal is published under a Creative Commons license - Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

By submitting the article, I agree to make it available under this license

How to Cite

Skorza, S. (2018). Preschool multimedia education – analysis of experience. The Educational Transactional Analysis, 7, 247-262. https://doi.org/10.16926/eat.2018.07.15

Similar Articles

1-10 of 66

You may also start an advanced similarity search for this article.