Rodzice w przestrzeni życia rodzinnego
- Autor
-
-
Anna Śniegulska, dr
Uniwersytet Rzeszowski
-
- Słowa kluczowe:
- życie rodzinne, rodzicielstwo, rola matki, rola ojca, oddziaływanie rodzicielskie
- Abstrakt
-
The article is an attempt to review parental roles and to direct attention towards elementary is- sues relating to the fulfillment of these roles in family life. The significance of parental roles, thetasks of parenthood, as well as parents’ influence on children are addressed in the article. Parentalroles, which establish the basic family subsystem, are part of the fundamental dimensions of the functioning of an adult. As a lifelong and multifaceted task, they constitute a component of anadult’s development, a wellspring of contentment and a source of joy in life. The article is demon- strative in nature, therefore, a methodological approach applied in it is the critical analysis of sub- ject literature. The reflection resulting from the analyses relates to the statement that the system of the roles of a mother and a father, as well as the quality of their fulfillment have a decisive influ- ence on the level of functioning of a family, primarily determining socialization and education which take place within it.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogram autora
- Pobrania
- Opublikowane
- 20.12.2016
- Numer
- Nr 5 (2016)
- Dział
- Na pograniczu dziedzin
- Licencja
-
OŚWIADCZENIE AUTORA:
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Eunika Baron-Polańczyk, Skutki oddziaływania ICT – chaos i ”zagubienie” informacyjne w opinii uczniów i nauczycieli , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Małgorzata Lubojańska, mgr, Czy analiza transakcyjna może stać się pomocnym „narzędziem” w pracy nauczyciela? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 2 (2013)
- Monika Czajkowska, Nowoczesne nauczanie matematyki z użyciem zadań w wersji komputerowej – prawda czy mit? , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Anna Hady, Budowanie relacji w szkole przez odpowiadanie na indywidualne potrzeby uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem Process Communication Model® , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 9 (2020)
- Jarosław Jagieła, dr hab. prof. AJD, [rec.] J. Mróz, K. Kaleta (red.), Umiejętności psychologiczno-pedagogiczne w pracy nauczyciela , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 2 (2013)
- Wiga Bednarkowa, dr hab. prof. AJD, [rec.] J. Jagieła, A. Sarnat-Ciastko, Dlaczego analiza transakcyjna? Rozmowy o zastosowaniu analizy transakcyjnej w pracy nauczyciela i wychowawcy , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 4 (2015)
- Agata Szekiełda, Bartłomiej Przybylski, Gry w relacji nauczyciel-dyrektor szkoły , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Małgorzata Biszczuk, mgr, Projekt STEM dla nauczycieli szkół ponadgimnazjalnych – innowacja pedagogiczna z nowymi technologiami w szkole , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 7 (2018)
- Bożena Marzec, dr, Działania i reakcje nauczyciela na zachowania agresywne dzieci w wieku przedszkolnym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
- Joanna Grabowska, mgr, Stany Ja uczniów a spostrzeganie przez nich wybranych elementów obrazu własnego życia rodzinnego , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 6 (2017)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.