Zastosowanie założeń edukacyjnej analizy transakcyjnej w konstruktywistycznej teorii uczenia się.
- Autor
-
-
-
Kacper Prauzner
Warszawski Uniweersytet Medyczny
-
- Słowa kluczowe:
- edukacja, dydaktyka, konstruktywizm, badania elektroencefalograficzne, edukacyjna analiza transakcyjna
- Abstrakt
-
W artykule przedstawiono rozważania dotyczące wykorzystania aktualnych założeń edukacyjnej analizy transakcyjnej w ujęciu konstruktywistycznej teorii uczenia się. Rozwój neurodydaktyki oraz powszechne wykorzystanie nowoczesnej technologii informatycznej w edukacji, stawia w nowym świetle przyjęte paradygmaty EAT w aktualnej edukacji szkolnej. Autorzy stawiają szereg pytań otwartych, których celem jest podjęcie dalszej dyskusji oraz refleksji.
- Pobrania
-
Statystyki pobrań niedostępne.
- Biogramy autorów
- Bibliografia
-
Crawford, F. (2012). Uczestnictwo w transformacji systemu edukacji. In: G. Mazurkiewicz (ed.), Jakość edukacji. Różnorodne perspektywy (pp. 99–110). Kraków: Wydawnictwo UJ.
Łęski, Z. (2017). Nowe media w społeczeństwie informacyjnym z perspektywy analizy transakcyjnej. Praca czy współpraca?, Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 6, 119–125; http://dx.doi.org/10.16926/eat.2017.06.07.
Pankowska, D. (2012). Analiza transakcyjna w edukacji czy edukacyjna analiza transakcyjna? – próba porządkowania znaczeń. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 1, 13–30.
Prauzner, T. (2013). Information Technology in Contemporary Education – Individuals’ Researche. American Journal of Educational Research, 1, 10, 430–435.
Prauzner, T. (2015). Analysis of the results of the pedagogical research and EEG in the aspect of effective modern teaching aids in the technical education. Society. Integration. Education, Proceedings of the International Scientific Conference. Volume IV, May 22nd–23rd 2015, Rēzekne: Rēzeknes Augst- skola, Latvia, pp. 480–489.
Prauzner, T. (2017). The effectiveness of school education – featured implica- tions considerations. Society. Integration. Education, Proceedings of the International Scientific Conference. Volume III, May 26th–27th 2017, Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, Latvia, pp. 558–564.
Prauzner, T. (2018). Cognitive mechanisms in the didactics of technical vocatio- nal subjects in the light of research on bioelectrical brain activity. Society. Integration. Education Proceedings of the International Scientific Conference. Volume I, May 25th–26th, Rēzekne: Rēzeknes Augstskola, Latvia, pp. 454–463.
Prauzner, T., Prauzner, M., Prauzner, K. (2019). Aktywność pracy mózgu w procesie dydaktycznym w ujęciu badań elektroencefalograficznych. Kwartalnik Naukowy, Edukacja – Technika – Informatyka, 2 (28), 321–317. http://dx.doi.org/10.15584/eti.2019.2.46.
Reeves, B., Nass, C. (2000). Media i ludzie. Warszawa: PIW.
Stewart I., Joines V. (1987). TA Today. A New Introduction to Transactional Analysis. Nottingham and Chapel Hill: Lifespace Publishing.
The global, cross-sector conference on technology supported learning and training. Berlin 2016, www.online-educa.com [accessed: 11.12.2018].
Thompson, M., Thompson, L. (2012). Neurofeedback, wprowadzenie do podstawowych koncepcji psychofizjologii stosowanej (The Neurofeedback Book. An Introduction to Basic Concepts in Applied Psychophysiology). Wrocław: Biomed Neurotechnologie Sp. z o.o. Sp. k.
- Pobrania
- Opublikowane
- 30.12.2020
- Numer
- Nr 9 (2020)
- Dział
- Analiza transakcyjna w edukacji
- Licencja
-
Prawa autorskie (c) 2020 Tomasz Prauzner, Kacper Prauzner
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).
Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji
Jak cytować
Podobne artykuły
- Adrianna Sarnat-Ciastko, Szkoła oczami polskich siódmoklasistów w kontekście ich pozycji życiowych , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
- Irena Przybylska, Ideologie i praktyka edukacji emocjonalnej w szkole – perspektywa interakcyjna , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Piotr Przybylski, Specyfika kontraktu trójstronnego w pracy psychoterapeutycznej z adolescentem i jego rodzicami. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)
- Piotr Przybylski, Lidia Cierpiałkowska, Dominika Rusnak, Zaburzenia osobowości a stany Ja – mediująca rola zdolności do mentalizacji , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Dorota Gębuś, dr, Zastosowanie map myśli w procesie dydaktycznym , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 3 (2014)
- Magdalena Wójcik, Preventive and educational support for students with special educational needs in an inclusive education as perceived by teachers , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Paulina Ratajczak, Motywacja oraz motywowanie w procesie kształcenia w ujęciu teorii analizy transakcyjnej , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 11 (2022)
- Zbigniew Wieczorek, [rec.] Sari van Poelje, Anne de Graaf (red.) (2021). New Theory and Practice of Transactional Analysis in Organizations: On the Edge (1st ed.). London – New York: Routledge Taylor & Francis Group, ss. 202 , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 12 (2023)
- Zbigniew Wieczorek, Personality Traits in the Context of Transactional Analysis and Emotional Intelligence in Young Adults: A Research Report , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 13 (2024)
- Agnieszka Woś-Szymanowska, Na przekór zakazom - o przekornej decyzji w odpowiedzi na zakaz , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 8 (2019)
Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Tomasz Prauzner, Kacper Prauzner, Dydaktyczny wymiar badań elektroencefalograficznych w ujęciu edukacyjnej analizy transakcyjnej. , Edukacyjna Analiza Transakcyjna: Nr 10 (2021)