Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Ku czemu wychowywać ma szkoła? Refleksja w oparciu o model analizy transakcyjnej

Autor
  • Edyta Widawska, dr

    Uniwersytet Śląski w Katowicach
Słowa kluczowe:
analiza transakcyjna, stany ego, wychowanie
Abstrakt

The process of upbringing and education should be aimed at developing a sense of responsibil- ity in the young generation, and the principles of solidarity, democracy, tolerance, justice and free- dom to lay the foundation for the activity of people entering adult life. These values, taking into account the concept of transactional analysis, can be fully implemented by individuals who know- ingly make use of all the positive aspects of the ego states - Parent, Adult and Child. How the ped- agogical thought indicates various road for development of the young generation and which ego states is activating and prevails, will be the topic of this article.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Edyta Widawska, dr - Uniwersytet Śląski w Katowicach

    adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego,doktor nauk humanistycznych w zakresie socjologii, pedagog społeczny, absolwentka Szkoły Praw Człowieka Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka, specjalistka ds. monitoringu i praw człowieka, wieloletnia trenerka i edukatorka działań równościowych i strażniczych w kraju i za granicą, współpracująca z wieloma organizacjami trzeciego sektora. Autorka i współautorkalicznych publikacji naukowych, dydaktycznych i popularnonaukowych. Pra-cę w obszarze badań naukowych łączy skutecznie z praktyką, realizując projekty we współpracy z instytucjami zaangażowanymi we wprowadzanie polityk równościowych na poziomie krajowym i międzynarodowym (m.in.RPO, MAiC, OBWE, ONZ, RE, UE, UNHCR).

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
20.12.2016
Dział
Analiza transakcyjna w edukacji
Licencja

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Widawska, E. (2016). Ku czemu wychowywać ma szkoła? Refleksja w oparciu o model analizy transakcyjnej. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 5, 93-109. https://doi.org/10.16926/eat.2016.05.06

Podobne artykuły

71-80 z 120

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.