Edukacyjna Analiza Transakcyjna, ISSN 2299-7466  eISSN 2658-1825

Zabawa jako dodatkowa kategoria strukturalizacji czasu

Autor
  • Agnieszka Mokrzycka, mgr

Słowa kluczowe:
zabawa, strukturalizacja czasu, analiza transakcyjna
Abstrakt

The purpose of the article was to draw attention to usefulness of a relatively recently separated, additional time structuring category: play. This category refers to Natural Child’s activity state, under which a person consciously takes actions with a high level of spontaneity, which is a source of pleasant emotions. This way of time structuring, despite having some common points, differs both from pastimes, games, activities and intimacy, covering some categorisation gaps in Berne’s categorisation system. It was confirmed by my own study on the link between students’ style ofliving and time structuring, which showed that play has an important role in their lives.

Pobrania
Statystyki pobrań niedostępne.
Biogram autora
  1. Agnieszka Mokrzycka, mgr

    Absolwentka pedagogiki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.

Cover Image
Pobrania
Opublikowane
20.12.2015
Dział
Raporty z badań
Licencja

OŚWIADCZENIE AUTORA:

Mam świadomość, że czasopismo jest wydawane na licencji Creative Commons - Uznanie autorstwa (​https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode).

Przesyłając artykuł wyrażam zgodę na jego udostępnienie na tej licencji

Jak cytować

Mokrzycka, A. (2015). Zabawa jako dodatkowa kategoria strukturalizacji czasu. Edukacyjna Analiza Transakcyjna, 4, 89-99. https://doi.org/10.16926/eat.2015.04.06

Podobne artykuły

21-30 z 94

Możesz również Rozpocznij zaawansowane wyszukiwanie podobieństw dla tego artykułu.