Podstawy Edukacji

Aktualny numer

Tom 17 (2024)
Opublikowany grudnia 30, 2024
EDUCATION FOR DIVERSITY, EQUITY, AND INCLUSION

red. COSMINA SIMONA LUNGOCI

we współpracy z Redaktor Naczelną

MAŁGORZATĄ PIASECKĄ

Publikacja sfinansowana przez Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie

Pełny numer
pdf (English)

Spis treści

Redakcja
Spis treści
pdf (English)

Z badań

Izabela Ziębacz
143-160
Dynamizm charakteru jako narzędzie wspierające nauczycieli w zróżnicowanych środowiskach edukacyjnych. Zastosowanie teorii Mazura w edukacji inkluzyjnej
pdf (English)
Andra Maria Jurca, Anca Lustrea, Claudia Vasilica Borca, Simona Sava
161-190
Poglądy menadżerów i nauczycieli oświaty na temat wdrażania edukacji włączającej w rumuńskich szkołach
pdf (English)
Beata Jakimiuk
191-203
Środowisko edukacyjne w percepcji uczniów – jak jest i jak powinno być
pdf (English)
Ramona Elena Tutunaru
205-212
Interaktywne metody nauczania wspierające różnorodność oraz edukacyjną i społeczną integrację uczniów
pdf (English)
Katarzyna Wójcik
213-224
Formy współdziałania szkoły podstawowej z rodziną ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w edukacji inkluzyjnej
pdf (English)
Cosmina Simona Lungoci, Flavia Bianca Barboni , Mihaela Mihalache, Maria Vâlsan
225-241
Znaczenie zajęć wyrównawczych w rozwoju umiejętności czytania i pisania u uczniów szkół podstawowych ze środowisk defaworyzowanych
pdf (English)
Alina Gil, Rafał Głębocki, Urszula Nowacka
243-254
Wspieranie współpracy międzypokoleniowej w edukacji dorosłych. Studium przypadku dotyczące GSmart MOOC
pdf (English)
Katarzyna Pardej
255-272
Pomoc doradcy zawodowego w wyborze technikum w opinii rodziców
pdf (English)
Katarzyna Nowak
273-294
Poczucie płci psychologicznej uczniów szkół ponadpodstawowych
pdf (English)
Anna Małolepszy, Małgorzata Piasecka
295-309
Wartości jako determinanty postaw osób aseksualnych wobec związków partnerskich w optyce doświadczeń wychowawczych. Wyzwania dla edukacji
pdf (English)
Julia Bilarzewska, Katarzyna Grunt-Mejer, Sara Ladra, Julia Neter , Izabela Marciniak
311-328
Co młodzi ludzi chcą wiedzieć o seksie i gdzie szukają odpowiedzi? Badanie w kontekście Polski
pdf (English)
Wyświetl wszystkie wydania

Podstawy Edukacji to rocznik myśli społeczno-pedagogicznej, który w każdej kolejnej edycji przyjmuje podtytuł będący intelektualną klamrą scalającą tom. Wydawany od 2008 roku do 2014 roku staraniem Zakładu Pedagogiki Ogólnej i Metodologii Badań Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, od 2015 roku  jako  periodyk pod szyldem Wydawnictwa Naukowego  im. Stanisława Podobińskiego AJD w Częstochowie, a od 1 października 2018 roku  pod szyldem Wydawnictwa Naukowego  im. Stanisława Podobińskiego Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie.