Integration of information technology into the learning process

Abstract

Information Technology is a science which deals with technical ways of searching, collecting and processing pieces of information in order to apply them to practice in various areas of human activity. Computers and technologies are currently used in most fi elds of education. Information Technology may be used as the aid which should be within the reach of a teacher, an university student and a primary school pupil. These new aids can considerably improve and enrich our learning and teaching. The point is that there should be a complete integration of Information Technology with the content and the methods of learning process.

Pdf (Język Polski)

References

eMPe (2008). Hybrydowe nauczanie. http://www.edunews.pl/index.php?option= com_content &task =view&id=304 &Itemid=13 (20.12.2008).

Helenowska-Peschke, M. (2009). Kształcenie hybrydowe – wykorzystanie e-podręczników w dydaktyce na poziomie akademickim. http://www.ap.krakow.pl/ptn/ ref2008/helenow.pdf (8.01.2008).

Kakolewicz, M., (2003). Komputery w szkole… i co dalej. Komunikacja Medialna, 4.

Kosewski, M. (2001). Wolność słowa w Internecie. http://www.wsp.krakow.pl/ptn/ str1.html (31.01.2001).

Morbitzer, J. (2002). Pedagogiczne aspekty multimediów. Kraków.

Ordon, U. (2004). Nauczyciel wobec współczesnych wyzwań edukacyjnych. Warszawa.

Pluta-Olearnik, M. (2008). Koncepcja life long learning – wyzwanie dla kształcenia na poziomie wyższym. http://www.fundacja.edu.pl/organizacja/referaty/333. pdf (20.12.2008).

Polak, M. (2008a). E-szajs E-learning. http://www.edunews.pl/index.php?option= com_content& task=view&Itemid =1&id=521 (2.01.2009).

Polak, M. (2008b). Internet najważniejszą pomocą w nauce. http://www.edunews.pl/ index.php?option=com_content& task=view&Itemid=1&id=525 (8.01.2009).

Polak, M. (2008c). Sto najważniejszych narzędzi nowoczesnej edukacji 2008. http:// www.edunews.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=593& ltemid=1 (2.01.2009).

Ribicki. P. (2008). Technologia informacyjna w edukacji. http://psp3.w.interia.pl (10.12.2003).

Siemieniecki, B. (1999). Komputery i hipermedia w procesie edukacji dorosłych. Toruń.

Stachowiak, B. (2002). Edukacja informatyczna w szkole: raport z badań. Toruń.

Szwarc-Adamiuk, A. (2006). Nowoczesne technologie w procesie kształcenia. Kształcenie zawodowe w teorii i praktyce edukacyjnej. Poznań.

Zalewska-Bujak, M. (2005). Technologia informacyjna w edukacji – zagrożenia. W: R. Gmoch, A. Krasnodębska (red.). Kompetencje zawodowe nauczycieli i jakość kształcenia w dobie przemian edukacyjnych. Opole.

Zaczyński, W. P. (2001). Wartość dydaktyczna internetowej informacji. http://www. wsp.krakow. pl/PI-win/ptnJref/zaczynski.htm (8.01.2009).

Zarębska-Piotrowska, D. (2001). Nowe formy patologii społecznej i uzależnień a informatyzacja życia. http://www.wsp.krakow.pl/ptn/strl.html (31.01.2001).

http://delicious.com/empe (20.12.2008).

http://www.docs.google.com/Present?docid=ajh7p8hhqfv5_1122cjxsh6dj&skip auth=true (02.01.2009).

http://www.edunews.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=567& Itemid=21 (28.12.2008).